standaard browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Hallo,

Sinds kort heb ik Faststone Browser geinstalleerd.
Dit is een prettige browser om mee te werken. Ik ben er dan ook zeer tevreden mee.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik nu in XP instellen, dat Faststone Browser de standaard browser is, zodat ook faststone browser wordt opgestart als ik in een programma op een link klik.

Dank u bij voorbaat.

Flip

En als je dit UITvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's), lukt het dan wel?

Hallo,

Ik had deze optie op internet gevonden, en uitgeprobeerd, maar dan lukt het ook niet.

Er wordt me dan helemaal geen vraag gesteld.

Geplaatst door gezina
En als je dit UITvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's), lukt het dan wel?

Zou dat niet juist AANgevinkt moeten zijn? Faststone Browser is immers geen 'andere browser' maar een front-end voor IE. Feitelijk gebruik je met Faststone dus gewoon Internet Explorer...

Ik heb beide geprobeerd, maar geen van beide werkt.

Voor zover ik kan beoordelen, is faststone browser een zelfstandige browser.

Geplaatst door flipflipsen
Voor zover ik kan beoordelen, is faststone browser een zelfstandige browser.
Nee, dat is het niet. Het werkt op basis van Internet Explorer. Zou je IE van de pc verwijderen, dan zou je ook niet meer kunnen internetten met Faststone. ;)

Start aanklikken met rechtermuis > Eigenschappen > Tabblad Menu Start > Aanpassen > in menu start weergeven (internet) > Internet Explorer aanpassen naar Faststone Browser > OK.

Geplaatst door buffy

Nee, dat is het niet. Het werkt op basis van Internet Explorer. Zou je IE van de pc verwijderen, dan zou je ook niet meer kunnen internetten met Faststone. ;)

Correct. Je kan hem inderdaad ook niet als standaard browser instellen :confused:

@ Buffy, ah weer wat geleerd, uitgebreide info over die browser kan ik niet vinden trouwens, alleen wat algemeenheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan