standaard e-mail templates (meerdere pc's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
54
goedendag,

Voor veel klantvragen heb ik standaard antwoorden waarin ik daarna zelf nog wat info kan invullen.

Nu heb ik die standaard antwoorden als handtekeningen aangemaakt in outlook.

Maar dat is niet ideaal doordat je als je daarbinnen wat plakt je de opmaak niet kan aanpassen aan die van standaard handtekening opmaak.

Ook kan je maar 1 handtekening invoegen, als je een 2de selecteert verdwijnt de eerste.

En heb vaak dat ik 2 verschillende standaard berichten moet samenvoegen wat dus niet kan.



Ook werken we vanaf 5 computers, veranderd een standaard bericht dus (wat regelmatig gebeurd) dan moet dat op 5 pc's afzonderlijk aangepast worden.



Is er iemand die voor dat soort standaard berichten een andere slimme oplossing weet zodat ik daar flexibeller in ben en het makkelijker te combineren is en dus vanaf 1 locatie te beheren is? maar dus wel nog met 1 muisklik in een outlook bericht te integreren is?

Ik ben benieuwd.

Groet



Daniel
 
Welke Outlook versie hebben we het over?
 
outlook 2016.
Ik vond ondertussen de functie snelonderdelen gevonden. dat is mooie functie maar op de pc zelf helaas. mooi zou zijn als dat centraal opgeslagen zou wordfen en gebruikt voor alle pc's dus.
 
Ik bedenk zo snel 2 oplossingen.

1) Een aantal standaard emails maken en deze als email template (.oft) opslaan op een gedeelde map. Kan iedereen er bij. Dubbelklikken en je kunt de laatste aanpassingen nog doen vooraleer je de email verstuurd.

2) De emails in excel gaan opbouwen. Dan kun je eventueel met formules en andere logica meerdere onderdelen samenvoegen. Vervolgens het eindresultaat met behulp van een macro versturen.

Optie 1 is het gemakkelijkste te implementeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan