• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard formulier voor adressen/formule leeftijdberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Wil een standaard formulier voor adressen e.d.
Wie wil op leeftijd? eindleeftijd? duur (2x)? de formules maken. Als de persoon overleden is moet de Gemeentelijke huwelijksdatum en kerkelijke datum natuurlijk stoppen. Dan is dit de eindduur.
Volgens moet dat volgens de Gregoriaanse kalender?

Bekijk bijlage Adres.xlsx

Laatst bewerkt:
Zet in E9:
Code:
=ALS(AANTAL($C$9)=1;DATUMVERSCHIL(C7;VANDAAG();"Y");"")
En kopieer naar E11 en E12

Je kan eens kijken hoever je komt met DATUMVERSCHIL(). Houd er wel rekening mee dat Excel niet kan rekenen met datums voor 01-01-1900.

Laatst bewerkt:
Of zo:

Code:
=(VANDAAG()-$C$7)/365,25
in E7

en

Code:
=(C9-$C$7)/365,25
in E9 en dan kopiëren naar E11 en E12

Zet in E9:
Code:
=ALS(AANTAL($C$9)=1;DATUMVERSCHIL(C7;VANDAAG();"Y");"")
En kopieer naar E11 en E12
@Ad,
Ik vermoed dat je deze code in E7 bedoelt, want in E9, E11 en E 12 geeft deze code niet de juiste leeftijd

Mocht je wel oudere data hebben, dan kan de bijlage je wellicht verder helpen. Ik heb het bestand ooit eens ergens gevonden.

Bijlagen

Correctie:
in E7:
Code:
=ALS(EN(AANTAL($C$9)=1;C9<VANDAAG());"";DATUMVERSCHIL(C7;VANDAAG();"Y"))
In E9:
Code:
=ALS(AANTAL($C$9)=1;DATUMVERSCHIL(C7;$C$9;"y");"")
In E11:
Code:
=ALS(AANTAL($C$9)=1;DATUMVERSCHIL(C11;$C$9;"Y");"")
En deze kun je kopiëren naar E12

Van Ad lijkt mij goed. Ik ga dat in een proefbestand zetten en allemaal proberen. Ik sla deze topic even op en ga later verder.
Bedankt voor de inzet en het maken van de formules. Of alles dan definitief werkt laat ik weten.

Edit, krijg het nog niet voor elkaar. Er is een verschil tussen levend zijn en dood. En dat klopt nog niet. Zal weer een voorbeeld plaatsen. Met volgens mij de uitkomst bij leven en dood. Moet dan naar Firefox.

Laatst bewerkt:
Nieuw bestand. Kijk even of de uitkomsten dan kloppen met een fictieve overlijdensdatum en als geen overlijdensdatum is ingevuld.
Bekijk bijlage Adres2.xlsx

Geweldig. Volgens mij werkt die nu perfect. Nogmaals dank aan iedereen en ik gebruik die van Ad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan