Standaard functie van access in een knop aanroepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt deze regel
Code:
Set qdf = db.CreateQueryDef("TempQuery", strSQL)
toch ook wel veranderd naar:
Code:
Set qdf = CurrentDB.CreateQueryDef("TempQuery", strSQL)

Kwam er vanochtend achter haha (het was al laat toen ik de reactie schreef).

Nu zit ik alleen nog met het gedeelte 'opslaan als'. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Want de box die je mij stuurde was alleen om in een bepaalde map op te slaan. Ik zou echter
graag willen dat de gebruiker een naam kan aangeven voor het opslaan van het bestand.

Ik dacht dat je de naam samenstelde uit andere velden. Maakt niet uit: als je het cijfer 4 verandert in 2, krijg je <Opslaan Als>.

Oh perfect! Is er dan ook nog een manier om er standaard .xlsx te zetten? Zodat de gebruiker alleen een naam hoeft op te schrijven en niet de extensie? Eigenlijk zou ik dus graag een standaard extensie willen aanzetten.

Ik moest je laatste berichtje een paar keer lezen voordat ik door had dat hij écht zo simpel was...
Iets als: Me.txtBestandsnaam & ".xlsx".

Wauw wat een domme vraag eigenlijk nu ik eraan terugdenk. Veel te moeilijk nagedacht!
In ieder geval hartstikke bedankt!

Gatverpielekes, een macro :). Gebruik VBA, en de actie FollowHyperlink. Die kan je aan elke gebeurtenis van het tekstvak hangen die je wilt.

Gatverpielekes, een macro :)
Heb jij zo een slechte ervaring met een macro ? :P

Voor standaard functies op te roepen in access zou ik toch echt een macro gebruiken(voor iemand die niet al te veel met vba kan).
Als je inderdaad een functie naar eigen wens wilt hebben dan zit er niks anders op dan vba.

Heb jij zo een slechte ervaring met een macro ?
De grootste bagger die er in Access zit. Alles wat je met pijn en moeite met een macro kan doen, kan je in een kwart van de tijd met VBA maken. En als je macro's - VBA ziet als een reis, dan kom je met macro's van Rotterdam tot Bunnik, en met VBA reis je door naar Oslo :).

De grootste bagger die er in Access zit. Alles wat je met pijn en moeite met een macro kan doen, kan je in een kwart van de tijd met VBA maken. En als je macro's - VBA ziet als een reis, dan kom je met macro's van Rotterdam tot Bunnik, en met VBA reis je door naar Oslo :).

Maar als je in Bunnik moet zijn wil je geen omweg maken via Oslo ;)

Dat zeg ik ook niet.... Ook met VBA kun je naar Bunnik. Dan komt echter ook de snelheid om de hoek kijken: de macro gebruikt een oude Puch uit 1989, en VBA rijdt op een knappe Ducati 1200. Drie keer raden wie er sneller is :).

Alles wat je met pijn en moeite met een macro kan doen, kan je in een kwart van de tijd met VBA maken.
Zo ver ik het zie bij deze vraag(voor het opzetten) is de macro hier de Ducati :p Maar dit begint een discussie te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan