Standaard gateway offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

BonaKalou

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hallo,

Op mijn laptop heb ik een vervelend probleem. De wireless network connection is gewoon excellent, maar toch kan mozilla geen één site laden en msn bijvoorbeeld ook niet starten. MSN noemt het probleem dat mn standaard gateway offline is. Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is? Ik heb het al geprobeerd via run --> cmd --> ipconfig /release
en ipconfig /renew, heeft niet geholpen.

Bvd!

Krijg je wel een IP adres toegewezen van de router (192.168.xxx.xxx)?

En de default gateway komt ook overeen met het adres van de router ?
Maakt je routers toevallig log bestanden aan, bekijk die eens.

Via je webbrowser is je router te benaderen via een IP-adres. Meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.0
Daarna kun je inloggen op je router en de instellingen goed zetten. Het kan ook zijn dat in Windows iets verkeerd staat, welke Windows versie heb je ?

Laatst bewerkt:
Via je webbrowser is je router te benaderen via een IP-adres. Meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.0
Daarna kun je inloggen op je router en de instellingen goed zetten. Het kan ook zijn dat in Windows iets verkeerd staat, welke Windows versie heb je ?

Kan je ff uitleggen hoe ik dat doe? Ben een redelijke computer dummy. Alvast bedankt!

Je start je webbrowser (Internet Explorer, Firefox) en dan typ je in de adresbalk het IP-adres uit mijn vorige post.
Als het goed is krijg je een inlogscherm te zien van je router.

Maar voordat je dat doet kunnen we misschien beter eerst even naar de pc kijken.
In het configuratiescherm ga je naar Netwek verbindingen.
Dan klik je rechts op je draadloze verbinding en kies voor eigenschappen.
Dan krijg je als het goed is onderstaand scherm te zien:
ScreenHunter_01-1.png

In het lijstje scroll je naar beneden naar Internet Protocol TCP/IP selecteer die regel en klik op eigenschappen, daarna krijg je onderstaand scherm te zien:
ScreenHunter_02.png

De instellingen moeten op automatisch staan.

Je start je webbrowser (Internet Explorer, Firefox)
Dat snap ik nog :p
en dan typ je in de adresbalk het IP-adres uit mijn vorige post.
Als het goed is krijg je een inlogscherm te zien van je router.

Maar voordat je dat doet kunnen we misschien beter eerst even naar de pc kijken.
In het configuratiescherm ga je naar Netwek verbindingen.
Dan klik je rechts op je draadloze verbinding en kies voor eigenschappen.
Dan krijg je als het goed is onderstaand scherm te zien:
ScreenHunter_01-1.png

In het lijstje scroll je naar beneden naar Internet Protocol TCP/IP selecteer die regel en klik op eigenschappen, daarna krijg je onderstaand scherm te zien:
ScreenHunter_02.png

De instellingen moeten op automatisch staan.

:thumb: Bedankt, ga het eens proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan