standaard gateway offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorismeijer

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
16
hallo,

ik heb nu 3 jaar een Sony vaio laptop en sinds ruw weg een jaar gooit hij steeds opnieuw mijn gateway er uit. ik heb het netwerk al meerdere keren gereset, en ik heb ook meerdere computers op het netwerk lopen, en die hebben er totaal geen last van. ik heb al geprobeerd mn firewall uit teschakelen etc. ( dat zegt windows dat je moet proberen) maar dat heeft hier geen invloed op gehad. ik heb 2 foto's hierbij zitten waarvan 1 van een ipconfig en de ander van een scan tool die de fout aangeeft. graag zie ik een reactie komen :)foutmelding.jpgipconfigall.jpg
 
Je bijlages tonen totaal niet aan dat je standaardgateway offline zou zijn, alleen dat de standaardgateway (op dat moment) niet reageert op ping.
Lijkt mij normaal áls jouw computer (of een andere computer in het netwerk) op dat moment de router zwaar aan het belasten is. Vooral 'downloaders' via torrents zorgen gemakkelijk voor (over-)belasting van de router.

Oftewel: Ga eens bij jezelf (of huisgenoten) te rade wat er allemaal over het netwerk gebeurt.
En nog een andere tip, als het probleem er in ligt dat website-namen (zoals www.helpmij.nl, www.quantum.com etc.) niet meer geopend kunnen worden op het moment dat je pc dat 'probleem' heeft waar je over schreef: Zet in de IPv4 instellingen van je gebruikte netwerkverbinding eens vaste DNS-servers ipv. je eigen router als DNS-server: Stel (voorlopig) de DNS-servers van Google in:
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hmm oke, weet ik dat ook weer :), maar dat overbelasten is het niet want het gebeurde net weer en ik ben alleen op het netwerk en ik download ook niks.
 
Doe op zo'n moment eens (bijv. via [Windows-toets]r toetscombinatie, dus het Uitvoeren vakje):
cmd.exe
in het CMD-venster:
ping 192.168.0.1
ping www.google.nl
tracert www.google.nl
ping 173.194.65.94
tracert 173.194.65.94

Kijk wat dat oplevert/wat getoond wordt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je het beste met vaste (IPv4) instellingen kunt gaan werken op de door jou gebruikte verbinding:
ip-adres: 192.168.0.253
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.0.1
DNS-servers: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Kijk of dat je probleem oplost.

NB: Als je op een ander netwerk bent (school etc.), dan weer instellen op Automatisch verkrijgen, want anders kan het zijn dat je daar niets kunt doen. Ben je dan weer thuis, dan bovenstaande instellingen weer instellen.

Tijs.
 
hee, ik heb het gedaan maar hij doet het nog steeds niet. en ik heb nou ook dat hij mijn key poorten er soms heel even uit mikt ofzo
 
Als je 'mijn' instellingen op die Sitecom draadloze verbinding had ingesteld, en het werkt niet, dan zou ik vermoeden dat die Sitecom draadloze dongel niet goed is. Wellicht wordt die te warm of zo?
In dat geval eens van iemand een andere draadloze dongel lenen (met driver-cd) en dan kijken of het daarmee beter werkt.

Tijs.
 
Vlgs. je tweede schermafdruk gebruik je een draadloze verbinding: link
Of je dat nu doet met een interne chip of met een (externe) dongel doet niet af aan mijn tip: Leen van iemand een USB dongel met drivers, en probeer via die geleende dongel verbinding te maken.

Tijs.
 
Dus met een andere USB draadloze netwerkkaart heb je het probleem opgelost?

Tijs.
 
Bedankt voor de terugmelding! :) Fijn dat het opgelost is. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan