• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard getallen veranderen 1 -> 01

Status
Niet open voor verdere reacties.

taskb

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Hey mensen heb een korte vraag waar ik een beetje mee zit. Ik werk echt zelden met excel dus misschien dat deze vraag niet al te slim is maar op dit moment kom ik er echt niet uit na een tijd lang te lopen zoeken.

Ik heb op dit moment een excel bestand waarop onder andere 3 datum kolommen zijn (jaar, maand dag). Zie hieronder het voorbeeld :P

Kolom1 Kolom2 Kolom3
1999 1 13
2000 2 5

wat ik nu eigenlijk wil is dat in kolom 2 en 3 altijd 2 getallen erin komen te staan dus 1 wordt 01 en 2 wordt 02 en 5 wordt 05. Maar 13 moet gewoon 13 blijven omdat er al 2 getallen in de cel staan. zoals hieronder

Kolom1 Kolom2 Kolom3
1999 01 13
2000 02 05

Ik heb al gekeken bij celeigenschappen maar snap er eerlijk gezegd helemaal niks van. Kan iemand mij hiermee helpen alvast bedankt :). Ohw en trouwens ik heb microsoft excel 2007 mocht dat belangrijk zijn om te weten :)

Beste taskb ;)

Welkom op het forum.

Bij de celeigenschappen ga je naar aangepast en plaats daar bij Type 00.

Groetjes Danny. :thumb:

ah hartstikke bedankt. Ben zelf erg onbekend met excel :P.

Beste taskb ;)

Graag gedaan :D

Kan je dan ook de vraag op opgelost plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan