standaard ingevulde datum in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik heb een simpel reservatiesysteem waarbij bij het invoeren van een reservatie de afhaaldatum en de terugbrengdatum worden opgegeven in een formulier, standaard staat het op de datum en uur dat het op dat moment is:

Code:
	<tr>
		<td class="label">afhaaldatum</td><td><? echo writeDatum("afhaalDatum",time(),true,true); ?></td>
	</tr>
	<tr>
		<td class="label">terugbrengdatum</td><td><? echo writeDatum("terugbrengDatum",time(),true,true); ?></td>
	</tr>

Het probleem nu is, dat als bvb. object 1 gereserveerd is voor 12 november & de datum is niet aangepast, dus 10:04 tot 10:04
dan krijg ik te zien dat het object niet gereserveerd is als ik probeer op 12 november van 10:05 tot ...

Logisch uiteraard, maar hoe kan ik bij "terugbrengdatum", i.p.v. standaard de huidige tijd te tonen bvb. 23:59 tonen

Zodat als ik een nieuwe reservatie invoer, ik in het formulier zie staan:
afhaaldatum 12-11-2007 10:04 (huidige tijd)
terugbrengdatum 12-11-2007 23:59

Ipv de "time()" functie gebruik maken van de mktime() functie? :)

Edit: ik bedoel dus zo:
PHP:
	<tr>
		<td class="label">afhaaldatum</td><td><? echo writeDatum("afhaalDatum", time(), true, true); ?></td>
	</tr>
	<tr>
		<td class="label">terugbrengdatum</td><td><? echo writeDatum("terugbrengDatum", mktime(23, 59, 0, date("m"), date("d"), date("Y")), true, true); ?></td>
	</tr>

Laatst bewerkt:
Ik weet niet dat je dit kan gebruiken.
maar Timestamp ik weet niet precies meer hoe het werkt maar er is zat info te vinden op internet;) je kan dit heel goed gebruiken als je ook een Database gebruikt als MYSQL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan