standaard invul briefmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleneO

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
hallo,

ik heb een standaard lege offerte, hierin vul ik iedere keer ongeveer de zelfde dingen alleen andere aantallen. nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een soort keuze menutje te maken zodat ik gewoon een aantal dingen kan aan klikken en hierdoor niet alles iedere keer te hoeven typen?

ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

groetjes

Voorbeeldje

Marlene,

Duidelijk is het wel, maar met een voorbeeldje wordt het een stuk makkelijker om jou van dienst te zijn. Dus post even een bestandje, ontdaan van gevoelige informatie, dan is er vast iemand die jou helpt (ik bijvoorbeeld).

:thumb:

ik heb in het word bestandje met rood aangeven wat ik graag wil.

is het mogelijk om voor het keuze '' schermpje'' een aantal in te vullen?

zou iemand er een korte uitleg bij kunnen doen, zodat ik het zelf ook kan?

alvast bedankt

Bijlagen

Hier een korte uitleg uit een eerder draadje hier op Helpmij!

Word2000, engelstalig hier, maar probeer het volgende:
1. View>Toolbars>Forms
2. 3de icoon van links is Drop-Down Form Field (DDFF)
--> DDFF wordt ge-inserteerd
3. Dubbelklik op ge-inserteerde DDFF, en venster wordt zichtbaar
4. Vul je 'Drop-down items' in en verplaats via Add >> (of return-toets) naar "Items in drop-down list". Je kunt de volgorde nog veranderen met de pijltjes
5. OK om venster te sluiten
6. Niet vergeten om 'Protect form' (slotje) te drukken alvorens het DDFF veldje bruikbaar wordt.
Geluk ermee!

Even als toevoeging:

Is het niet veel makkelijker om met een PDF te werken, zodra je een word doc naar een klant stuurt kan deze veranderen wat hij wil.
PDF bestand is veel makkelijker "dicht" te gooien!

Laatst bewerkt:
ik heb word 2007 nederlands... heb je hier ook een uitleg voor ?

voor we het naar de klant sturen maken we er een pdf van:D maar bedankt voor de tip

Probeer het hier eens mee:

Een vervolgkeuzelijst invoegen om de beschikbare keuzes te beperken tot de keuzemogelijkheden die u opgeeft
Open het tabblad Ontwikkelaars en klik in de groep Besturingselementen op het besturingselement Vervolgkeuzelijst .
Selecteer het inhoudsbesturingselement en klik vervolgens op het tabblad Ontwikkelaars in de groep Besturingselementen op Eigenschappen.

Klik onder Eigenschappen voor vervolgkeuzelijst op Toevoegen om de lijst met keuzemogelijkheden te maken.
Typ een keuzemogelijkheid in het vak Weergavenaam, zoals Ja, Nee of Misschien.
Herhaal deze stap totdat alle gewenste keuzemogelijkheden in de vervolgkeuzelijst staan.

Kleine engelse toevoeging:

Click Drop-Down Form Field .

If needed, a user can scroll through the list to view additional choices.
Note Before you can make a form available to users, you must protect it by clicking Protect Form on the Forms toolbar (toolbar: A bar with buttons and options that you use to carry out commands. To display a toolbar, press ALT and then SHIFT+F10.). Protection allows users to fill in the form but prevents them from changing the form's layout and its standard elements. When you want to go back to writing or modifying the form, click Protect Form again to unprotect the form.

Hoor wel of het lukt! Succes!!! :thumb:

Laatst bewerkt:
ik kan het tabblad ontwikkelaars niet vinden

ik heb een screenshot toegevoegd met de tabbladen die ik wel heb.

welke moet ik kiezen?

Bijlagen

• tab.jpg
    tab.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 68
ik heb het gevonden:d

maar nu moet ik weer allelij scripts in voeren ofzo want ik kan niet even simpel wat keuzen typen en op enter drukken

miss kan iemand mij hier een uitleg van geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan