• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard layout openen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivoexcel

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2018
Goedemorgen,

Ik wil een excel bestand gaan maken met een voorblad. Hierop komen de subbladen te staat en een VBA knop.

Met deze knop moet een nieuw tabblad aangemaakt worden met de standaard layout (in de bijlage een voorbeeld). Het beste zou zijn als deze layout wordt opgehaald in een extern blad zodat de standaard makkelijk aangepast kan worden.

Evt extra toevoeging: Op het moment dat de knop wordt ingedrukt verschijnt een invul scherm waar de naam ingevuld kan worden. Dit wordt de naam van het werkblad en deze naam komt in cel A1 te staan.
Dit blad mag dan ook toegevoegd worden aan de inhoudslijst op het voorblad.

Alvast bedankt!

Bijlagen

En dan krijg je een bestand met allemaal losse werkbladen. Moet je vervolgens een samenvattend werkblad maken met totalen erop dan krijg je gedoe.
Beter is om uit te gaan van je gegevens op 1 tabblad in een simpele platte tabel. Ik blijf het zeggen, iedere keer weer :-)
Misschien is dit een idee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste jkpieterse,

Bedankt voor je reactie ik snap wat je bedoeld helaas heb ik voor mijn toepassing echt losse werkbladen nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan