Standaard lettertype in heel office 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeetXan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Goeie dag,

Is er een mogelijkheid om voor heel Office2007 in 1 keer het standaard lettertype aan te passen? In de registry of ergens?
Wie kan mij helpen...???

volgens mij kan het ook in word zelf, als je in het tabblad start zit, heb je daar een kopje lettertype, daarnaast zit een knopje, als je daar op klikt, opent zich een nieuw venster, vul hier in zoals je het wilt hebben en klik dan vervolgens op "standaard" dan komt er een melding en klik dan op ja;)

laat even horen als het gelukt is:)

Gr

sorry voor de trage reactie, beetje heel druk geweest.

Dat was niet voor mij de oplossing.
Punt is dat ik dit wil instellen op meerdere netwerk pc's zonder dat ik daar de gebruikers mee lastig val.
Als dit middels een reg setting kan zou mooi zijn.

mvg,

Je hebt het over de Office 2007; bedoel je daar alle losse applicaties mee, zoals Word, Excel en PowerPoint? Dat zal vermoed ik erg lastig worden... Het standaard lettertype in Word leg je vast in de Normal.dot(x). Wil je alle gebruikers dezelfde instellingen geven, dan moet je dus de normal.dot elke keer bij de gebruikers vervangen. Dat kan wel met een opstartscript, mocht je dat willen. Of de gebruikers daar heel blij van gaan worden, is nog maar de vraag, want al hun Autocorrectie instellingen etc. zijn ze dan ook kwijt. Ik zou er dus niet aan beginnen. Bij één van mijn vorige werkgevers deden we dat zo, en dat vond ik een heel vervelende oplossing...
Om een huisstijl te garanderen, kun je beter met (een) sjablonen(menu) werken, waar alles goed in staat. Mijn opvatting is, dat de normal.dot puur persoonlijk is voor de gebruiker; bedrijfsinstellingen doe je via de sjablonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan