• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard lettertype wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjnaak11

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Geachte,

In excel staat standaard calibri, ik heb een werkblad aangemaakt met ondertussen 400 tabbladen, maar nu ben ik alles aan het herorganiseren.
Kan ik nu met een instelling de hele sheet wijzigen? Per pagina kan ik dit wel selecteren en wijzigen, maar het volgende tabblad is dan weer het oude.

Ik hoop dat jullie toppers mij weer kunnen uithelpen!

Ik zou doorgaan met reorganiseren totdat je nog maar een paar tabbladen overhebt :p
Vaak heb je voldoende aan 1 overzichtsblad waar alles op staat en kun je dmv een draaitabel of filteren op één andere blad alle info laten zien die je wilt.

Code:
Sub Macro1()

For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        With sh.Cells.Font
                .Name = "Arial"
        End With
    Next

End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
of zonder Macro:
1. selecteer het eerste werkblad.
2. houd 'Shift' ingedrukt en selecteer het laatste werkblad. Je hebt nu alle werkbladen geselecteerd.
3. selecteer alle cellen op het werkblad (Ctrl + A) en wijzig je lettertypen
4. klaar

Gr. Lambert

Ik heb de laatste reactie uitgevoerd, echter nu is het als ik een cel wijzig het lettertype weer terug omspringt naar het oude Calibri. Van macro heb ik echt geen enkel idee waar ik dit moet invoeren.

Wat staat er bij Opties - Algemeen? Ik vermoed dat je het lettertype daar ook moet aanpassen.

Ik heb bovenstaande gedaan, alle tabbladen is nu het lettertype wat ik wil, maar als ik nu een koppeling maak of een email adres kopieer (zonder opmaak) dan maakt het systeem hier weer calibri van.
Ik wil niks anders als mijn eigen lettertype.. (century gothic)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan