Standaard locatie MS Office bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Telkens ik een document van MS Office opsla, wordt als locatie OneDrive voorgesteld. Dan moet je nog eens naar "Computer" gaan en dan naar "Bladeren" of "Recente mappen".
Er er geen mogelijkheid dat onmiddellijk de standaard locatie of de meest recente map wordt aangegeven?

Aansluitend vraagje: hoe kan je in PowerPoint de standaard locatie wijzigen?
 
Met F1 kun je de help weergeven en dat intypen. Waarschijnlijk gaat het dus om Office 365... alleen moeten wij dit nu nog even raden.... :eek:
 
Je kan ook in de huidige standaard locatie een snelkoppeling zetten naar de gewenste locatie. Dan hoef je maar 1x te dubbelklikken om daar te komen waar je wil zijn.
 
Je kunt in de Office-programma's de standaardbestandslocatie instellen via Bestand -> Opties en dan het kopje Opslaan. Probeer ook eens wat er gebeurt als je het vinkje 'Standaard opslaan naar computer' aanvinkt.
Opties.jpg
 
ken het probleem, heel irritant. Ikzelf gebruik de optie voorgesteld doorTommy78 ook.
 
Ik heb me misschien niet duidelijk uitgedrukt.
Ik heb zowel in Word als in Excel de standaard locatie ingesteld op R:\documents (in PWT had ik eerst de optie niet gevonden).
Het gaat idd om Office 2013/365 (in de vorige versies was er van OneDrive toch nog geen sprake?)
Als ik bedoel dat je steeds naar die OneDrive wordt gestuurd bij het opslaan heb ik het over het volgende scherm (zie bijlage hieronder). Hier zie ik niet hoe je een snelkoppeling zou kunnen maken, want "Add a place" voert je weeral naar.... OneDrive :(
Knipsel.JPG
 
Dan moet je het vinkje 'Standaard opslaan naar computer' waar ik het eerder al over had eens aanzetten. Dan kom je in hetzelfde scherm terecht, maar dan is in elk geval wel al gelijk het vak 'Computer' geselecteerd en niet OneDrive.
 
Bedankt voor alle reacties. Heb nu idd geopteerd voor opslaan op computer, scheelt toch één klik. Zou natuurlijk nog gemakkelijker zijn als je ineens in de mappen terecht kwam.
 
Blijkbaar ontmoedigen ze dat ... en heeft MS het liever dat je OneDrive gebruikt zodat kunnen snuffelen in jouw data... :eek:
Al die digibeten weten niet eens waar hun spullen staan, die zien dat verschil niet eens... dus daar kan MS het meest snuffelen in hun data..
Ik zie niet in waarom het anders zo moeilijk en zo onduidelijk gemaakt wordt om meteen de juiste locatie te kiezen...:evil:
 
Ben het eens met André. MS lijkt de NSA wel...
En niet iedereen werkt op 20 verschillende locaties of PC's waar toegang tot de cloud nodig is.
Een Access bestand wordt volgens mij trouwens niet gesynchroniseerd.
Ik hen oefeningen voor mijn opleidingen op OneDrive gezet. En dan kom je op een bedrijf en wil die gebruiken. Als je al toegang tot Internet hebt blijkt dan OneDrive meestal geblokkeerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan