• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard opmaak van opmerkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Weet iemand hoe ik de standaardopmaakt van een opmerking (je weet wel, het gele vlakje achter het rode driehoekje rechts bovenin een cel) kan wijzigen? Ik lees daar in de help wel iets over maar niet wat ik zoek.

Nu is het zo dat een nieuwe opmerking standaard de gebruikersnaam vet weergeeft. Eigenlijk wil ik dat het gele schermpje gewoon blanco begint. Een andere optie zou zijn dat standaard de datum van vandaag vermeld wordt. Kan ik dit wijzigen? Wie weet raad:8-0:

Pebru

Onder de voorwaarde dat er in het gehele bereik A1:G40 nog geen enkele opmerking is geplaatst, kun je volgende macro gebruiken:

Sub Opmerkingen1()
For Each c In Worksheets(1).Range("A1:G40")
c.AddComment.Text ""
Next c
End Sub

Wil je de opmerkingen wijzigen, dan kun je - onder de voorwaarde dat er zich in alle cellen van het bereik A1:G40 een opmerking bevindt (en dat is bv. het geval als je bovenstaande macro hebt uitgevoerd) - onderstaande macro gebruiken:

Sub Opmerkingen2()
For Each c In Worksheets(1).Range("A1:G40")
c.Comment.Text "Pebru"
Next c
End Sub

fra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan