Standaard opslagmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
212
Die springt bij mij standaard naar een of andere vreemd benoemde submap in "mijn documenten". Kan ik ergens de standaard map instellen waar ik bestanden wil opslaan?
 
Ik snap je vraag niet helemaal, maar wat je kunt gebruiken als 'workaround': Zet de veelgebruikte mappen (zoals mijn documenten etc.) in de standaard knoppen van het opslagvenster (zie bijlages) m.b.v. Tweak_ui.

Die vind je terug (na installatie onder de programmamap Powertoys for Windows XP.
Kies daar voor Common Dialogs -> Places Bar

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • places_bar1.JPG
    places_bar1.JPG
    40,5 KB · Weergaven: 27
  • places_bar2.JPG
    places_bar2.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 26
Ik snap je vraag niet helemaal, maar wat je kunt gebruiken als 'workaround': Zet de veelgebruikte mappen (zoals mijn documenten etc.) in de standaard knoppen van het opslagvenster (zie bijlages) m.b.v. Tweak_ui.

Die vind je terug (na installatie onder de programmamap Powertoys for Windows XP.
Kies daar voor Common Dialogs -> Places Bar

Succes,

Tijs.


Ja dat bedoel ik! Ik heb Tweak UI al maar die optie die jij hebt heb ik niet. De versie die ik heb is 2.1 (dat is dezelfde als waar jouw link heen is). Welke versie heb jij?
 
Ik heb dezelfde versie (2.10.0), en ik heb dus geen idee waarom bij jou die opties niet beschikbaar zijn.

Je kunt het ook instellen in de registry op:
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\comdlg32\PlacesBar

Vervang de Place0 t/m Place4 Reg_Dword waardes door Reg_SZ waarden met daarin de mappen van jouw keuze voorzover de standaardkeuzes niet naar jouw smaak zijn.

Zie de bijlage hoe de in de eerder getoonde 5 placesbars zijn aangegeven in de registry (places_bar1.jpg uit mijn vorige posting).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • places_bar3.JPG
    places_bar3.JPG
    30 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan