standaard prg. wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Per abuis is de extensie "nzb" gekoppeld aan Adobe reader. Dit moet natuurlijk een download prg. zijn, in mijn geval Altbinz.

Ik weet hoe ik dit moet wijzigen, maar het werkt niet.
Dus als ik de extensie in de lijst selecteer en kies voor bladeren naar een ander prg., dan kan ik altbinz wel selecteren en op OK klikken, maar er veranderd niets. Ook het vinkje linksonder waar staat "dit programma altijd gebruiken..." is grijs.

Ik heb Windows 7 54 bits en de altbinz staat bij programfiles (x86).

Wast doe ik fout?

Combineer [Windowstoets+r] -> regedit
Navigeer naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nzb

Vouw deze sleutel uit en kies Userchoice. Verwijder de submappen & start opnieuw op. Werkt het niet, verwijder dan de submap Userchoice zelf & start opnieuw op.

Succes.:d

Hartelijk dank. De oplossingen bleken niet te werken. Maar vervolgens kreeg ik zelf een helder idee, dat wel werkte.

Ik heb binnen het progje (Altbinz) de optie "nzb registreren aan altbinz" uit- en daarna weer aangevinkt. Dat bleek te werken.

Moooi dat jij zelf voor de oplossing gezorgd hebt!

Wil je dan op "Vraag is opgelost " klikken in de donkerblauwe balk in je vraagposting?
[Die met Vraag is opgelost, Bekijk eerste ongelezen, Onderwerpopties , Zoek in Onderwerp]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan