• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard printer in exel blad fixeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bulied

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
Hallo. Ik heb een werkblad bestaande uit 5 bladen.
Normaal staat mijn standaard inkt jet printer ingesteld.
Van 1 werkblad wil ik de inhoud naar een pdf printer sturen ivm email.
Na de wijziging in pdf printer zijn ook de overige bladen geactiveerd op de pdf printer.
De printer moet ik in die bladen telkens weer opnieuw instellen.
Vraag: Kan ik, desnoods via een macro, de printer per blad instellen?
gr. Ton

Lijkt mij dat je een macro moet maken die je aan een knop hangt (of de macro 'handmatig' uitvoeren), met de volgende inhoud:
Code:
Sub PrintSheets()
Dim objWS As Worksheet
For Each objWS In Application.ActiveWorkbook.Worksheets
    If objWS.Index = 1 Then
      objWS.PrintOut ActivePrinter:="Microsoft XPS Document Writer", Copies:=1, Collate:=True
    Else
      objWS.PrintOut ActivePrinter:="Canon PIXMA iP3000", Copies:=1, Collate:=True
    End If
Next
End Sub

Stel dat de ene sheet die je op een afwijkende printer wilt laten niet sheet 1 is maar (bijv.) sheet 3, dan natuurlijk het IF statement veranderen. En natuurlijk de printernamen aanpassen aan hoe ze bij jou heten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Of je slaat het betreffende werkblad op als PDF, dan hoef je niets aan de printerinstellingen te wijzigen. Dan kan vanaf Office 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan