Standaard printer Word document wijzigen, maar voor rest programma niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorritKlerks

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2016
Goedendag,

Ik wil op mijn bureaublad een snelkoppeling maken naar een Word pagina. Deze pagina moet dan vast gehangen worden aan een standaard printer.
(stickerprinter)
Dit is echter niet dezelfde standaard printer als die aan het normale programma moet hangen als ik die open. (laserprinter)

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?? We gebruiken Word 2010.

Ik wil op mijn bureaublad een snelkoppeling maken naar een Word pagina. Deze pagina moet dan vast gehangen worden aan een standaard printer.
Dit snap ik niet; je wilt een snelkoppeling naar een specifieke pagina uit een document? En daar wil je dan een andere printer aanhangen dan aan de rest van het document? Gaat niet lukken, vrees ik.

Dank je wel voor je reactie.
De bedoeling is dat een digibeet zelfs geen fout zou kunnen maken met het uitprinten van dit document op een sticker.
Vandaar een snelkoppeling naar dit document en de wens hier de stickerprinter standaard aan te hangen.

Als er echter op diezelfde computer Word geopend wordt moet dit gewoon op de normale laserprinter geprint worden zonder dat ik een printer hoef te selecteren.

Dus het gaat niet om een enkele pagina maar om het hele document? Dan is dat wel te programmeren, mits de gebruiker de macro's niet uitgezet heeft.

Inderdaad.
Op het bureaublad staat 1 document. Dit moet met de stickerprinter uitgeprint worden.

Verder moet Word als programma gewoon werken met de normale printer als standaard.

Nu nog weten hoe dat te realiseren ;-P

Je kunt de actieve printer bij het starten van het document in een variabele zetten, dan de printer wisselen naar een andere printer, dan de printopdracht versturen en daarna de printer herstellen. Zo doe ik het althans. Een voorbeeldje waarmee je even kunt stoeien:
Code:
Sub PrinterTest()
Dim sPrinter As String, sPrinterOri As String

MsgBox ActivePrinter
    sPrinterOri = ActivePrinter
    Application.ActivePrinter = "Microsoft XPS Document Writer"
    MsgBox sPrinter
    Application.ActivePrinter = sPrinterOri
    MsgBox sPrinter
End Sub

Hoi OctaFish,

Dank je wel voor je antwoord. Dit had je echter ook in het Chinees kunnen zetten dan had ik het ook niet begrepen.
Zou je dit in Jip en Janneke taal aan me kunnen uitleggen?

Je stelt in Windows/OS een standaardprinter in. Deze printer wordt dan standaard gebruikt om te printen.

Met de code (die je als macro toevoegd aan het bestand) van Octa, overrule je bij het laden van het document, de printerinstellingen en pakt dan de printer, die je invult achter Application.ActivePrinter = "Hier de printernaam".

Makkelijker kan het niet worden gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan