Standaard record invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Ik ben bezig met een productie planning, nu komt er een bepaalde actie vaak voor. Nu is mijn vraag kan ik deze door middel van een vba code in 1x er in zetten.

Bijv.
Tabel : Planning

rows:
id
Artikel
stuks
Lijn
datum

Als er dan op de knop wordt gedrukt zou die automatisch een nieuwe record moeten aanmaken met bijv,

id : Nieuw
Artikel : Opruimen
stuks : 0
Lijn : lijn1
datum : vandaag (today)

En als het kan dan nog keer alles verversen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dat zou ik niet doen; je kunt voor elk veld een standaardwaarde instellen, en dan hoef je verder helemaal niks te bouwen. Het veld [Datum] krijgt bijvoorbeeld de standaardwaarde =Date(), en het veld [Artikel] de waarde 1. Om de standaardwaarde van het veld [Aantal] op 0 te zetten lijkt mij zelfs nogal zinloos. Dan heb je toch geen record nodig? Dus minimaal 1 zou ik zeggen!

Dit is puur een voorbeeld, het zit veel complexer in elkaar maar dat is niet van toepassing voor de vba code. En standaard waardes is geen optie omdat meerdere afdelingen hiermee werken en maar 1 afdeling dit nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Standaard waardes is wel degelijk een optie, want zodra je een nieuw record maakt zijn die weliswaar ingevuld, maar als je naar het veld gaat kun je altijd wat anders invullen, of het veld leegmaken. Iedereen die een record mag aanmaken doet dat om gegevens in te vullen. Of het veld dan alvast een waarde bevat of niet doet daarbij niet toe. Hooguit gemak.

Ik snap wat je bedoelt, alleen moet dan weer eerst het invulscherm worden opgeroepen, deze geeft altijd een bepaalde melding die dan weer gesloten moet worden. enz enz.
Het zit zoals ik al zei een stuk complexer in elkaar.
Het makkelijkste zou gewoon zijn een vba codetje waarmee er direct een nieuw record wordt gemaakt met standaard waarde.

Standaardwaarden zet je in de tabeleigenschappen, daarvoor hoef je geen apart formulier te openen. Je ziet ze dan uiteraard ook in het formulier. Het is zoals ik al zei een stuk makkelijker :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan