standaard ruimte ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
hoi ,weer ff een vraagie : ) ik heb een pc ,met een harde schijf van 20GB ,ik wil nu een 2de harde schijf kopen ,nu weet ik ongeveer dankzij helpmij ,hoe ik zo'n harde schijf moet aansluiten ,maar me vraag is eigelijk ,kan de harde schijf gewoon in me pc gezet worden ,ik bedoel dus is daar standaard ruimte voor ,moet die bv op de oude hardisk gemonteerd worden ,alvast bedankt : )

Hallo lazzaro.

Of er ruimte voor een tweede harddisk, in jouw systeemkast is kan alleen jij zelf bekijken, door hem open te maken.
Opmerking: Zorg er wel voor dat de harddisks niet vast boven op elkaar worden gemonteerd. Dit in verband met koeling.

Bekijk voor dat je begint eerst de volgende punten:

1 Bekijk eerst hoe de ide indeling nu is, en schrijf dit even op. B.v.
primery master hd1
primery slave leeg
secondery master cdrom
secondery slave brander.
2 In het geval van het voorbeeld, zal de nieuwe hd dus moeten worden ingesteld als slave. En aangeloten moeten worden op de primery ide kabel.
3 Bij sommige hardisks moet je de jumpersetting van de master drive, veranderen zodat deze een slave acsepteerd. Kijk hiervoor in de handleiding/site van de harddisk.
4 Zorg dat alle stekkers goed zijn aangeloten, en aangeduwd. De gemarkeerde draad moet op pen 1, meestal de kant van de voedingskabel.
5 Zorg voor een goede koeling in je systeemkast. Heb verschillende systemen zien crachen doordat de hd temperatuur te hoog was opgelopen, soms wel tot boven de 60°C.

Ik hoop dat dit een beetje help met je vraag.

Groetjes Erik Rothuis.

Heeyy Roto !!ja na het open maken van de kast ,zag ik dat er nog wel aardig wat ruimte zat voor een nieuwe HD , dankzij die opmerking van je ,heb ik me nieuwe HD lekker ruim in me kast gezet ,dus goede ventilatie nu,
enuuh nog bedankt voor je reactie !!
Greetzz Lazzaro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan