• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standaard Tab in Ribbon bij openen excelsheet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter AABE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AABE

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Geacht forum,

ik heb een customized tab gemaakt in het lint van excel 2010 mbv de UI Editor voor Microsoft Office.
Nu wil ik dat bij het opstarten van de excelsheet mijn tab op het lint als default geopend wordt en niet de hometab.

Heeft u hier een simpele oplossing voor?

mvg,

Aat

Aat,

ik kan het niet testen, maar als je het bestand in de gewenste opmaak opslaat in C:\Users\<jouw naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\ als PERSONAL.XLSB krijg je dan wat je wil? Geef de oorspronkelijke wel eerst een andere naam en zorg dat Excel gesloten is, anders is het bestand in gebruik.

Aat,

ik kan het niet testen, maar als je het bestand in de gewenste opmaak opslaat in C:\Users\<jouw naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\ als PERSONAL.XLSB krijg je dan wat je wil? Geef de oorspronkelijke wel eerst een andere naam en zorg dat Excel gesloten is, anders is het bestand in gebruik.

Helaas gaat dat niet lukken, want ik distribueer de sheet naar diverse gebruikers. Ik heb het nu opgelost door de tab voor de hometab te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan