standaard teksten snel toevoegen in outlook en word dmv macro's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Beste,

op de k schijf van ons werk hebben we een map staan met documenten. in deze documenten staan veel gebruikte standaard teksten.
(we hebben bv in word in het lint een extra tabblad aangemaakt met snelle toegang tot deze teksten)
Echter sommige collega's willen deze teksten ook op een snelle manier in outlook kunnen toevoegen. Kan dit, dus bv een macro in outlook wat naar de tekst in de documenten verwijst?
bvd

omdat....
- er daar geen reactie komt,
- ik out of de box wil denken, dus ook naar andere oplossingen wil zoeken,
- het niet alleen outlook betreft, maar ook word. Dus vandaar hier in het VBA forum
genoeg redenen? :)

Inhoudelijk antwoord: daar is in Outlook geen bal aan: op dezelfde manier als in Word in de QAT (Quick Access Toolbar).
Als je de macro laat zien waarmee je dat in Word doet is het zo gepiept.

Laatst bewerkt:
in word gebruiken we geen macro maar daar werkt het via een userform. (zie bijlage)
In word wordt een xx.dotm sjabloon mee geopend met deze userform erin. Via een tabblad. Deze dotm "leest" ook een paden.ini.
In de paden.ini staan de locaties naar de betreffende documenten op de schijf.
Dus wat we willen is een nieuwe email snelle toegang tot de teksten in de docs files welke op de centrale schijf staan waar ook de paden.ini naar verwijst.

Bijlagen

in word gebruiken we geen macro maar daar werkt het via een userform. (zie bijlage)

Dat is een CIT (Contradictio in Terminis).
VBA=VBA

Ok. Als jij dat zegt zal t wel zo zijn.
Maar jij hebt dus ook geen oplossing?

Ben je altijd zo ongeduldig/ongedurig? Daarmee maak je op HelpMij geen vrienden…. De meeste mensen die hier helpen doen er (geloof het of niet) vaak nog wat anders bij, zoals leven, werken of lummelen. Al zijn er een paar die continue op HelpMij kijken, maar zij vormen niet de meerderheid. En niemand word ervoor betaald…

Ja ik ben erg ongeduldig. Vooral met zoeits. Zit zelf al 2 dagen youtube etc te bekijken maar vind geen oplossing.
Ik geef t toch maar op. Dan kan ik t werk vsn mn collegas maar niet vereenvoudigen.
@moderator. Er mag een slot op dit topic.
@sns & @octafish. Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan