standaard toetsenbord niet in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
220
Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2 toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.


Deze melding krijg ik als ik mijn laptop in de stand-by wil zetten.
In energiebeheer heb ik aangevinkt dat ik die funktie wil gebruiken, stand-by en slaapstand, maar bovenstaande melding maakt het onmogelijk.
De update van Microsoft lost het ook niet op. Wie weet hoe dit wel lukt?
Waar vindt ik een bijgewerkte versie?

p.s. is het een probleem dat de laptop ongev. 18 uur per dag aanstaat, ook als ik het niet gebruik? Of steeds opnieuw opstarten? De accu is altijd erg heet, daarom wil ik die stand-by gaan gebruiken....
Bovendien is de interne accu na 30 minuten al leeg, terwijl het een nieuwe lap is. Oorzaak dat hij zoveel aan is? Kan "hij" dat normaal gesproken hebben?
Groetjes van
Babette
 
Neem even aan dat je op XP draait, daarin zitten verschillende modi verstopt om de prestaties van XP op een laptop te laten draaien, als het goed is ook met de mogelijkheden om te kiezen tussen batterij en netstroom. (via configuratiescherm, energie beheer). Kies daar in de batterij modus de batterij spaarmodus en bij netstroom beste prestaties. Dan zou je batterij al langer mee moeten gaan. Daarnaast kun je ook je monitor (een van de grootste stroomvreters) na bijv. 10 minuten niet gebruikt op standby laten gaan. Gebruik geen 3D screensavers, die vreten ook alleen maar stroom en zijn niet nodig.

Gebruik je een extern toetsenbord? zonee, kijk dan eens (via configuratiescherm, toetsenbord) of je toetsenbord wel goed staat ingesteld. Het kan zijn dat hier een verkeerde instelling staat die niet staaft met het echte toetsenbord en daarom het conflict geeft.

Batterij die maar 30minuten meegaat op een nieuwe laptop, tsja het ligt eraan wat je ermee doet natuurlijk. Speel je of gebruik je veel "zware" applicaties, gaat de stroom van een batterij nou eenmaal sneller leeg want je laptop moet harder werken en verbruikt dus meer.

laterzzzzz
 
Inteligentie

Een battaraij is zo dom als het stuk plastic waar hij inzit.
De verkopers zeggen dat een slim nimh of nog meer van dat soort dergelijke battarijen niet in staat zijn een zogenoemd geheugen effect te krijgen.
Geloof me maar dat ze dat allemaal doen, de firmware of tewel de interne software vd battarij raakt vrij snel in de war als de laptop vrij veel wordt aan en los gekoppeld van het licht net.
Helaas.....helaas... als dit geheugen effekt eenmaal aanwezig is dat doe je winig meer.
Je kunt de battarij wegsturen naar de fabrikant maar die levert een nieuwe battarij die in de oude toestand vd laptop terecht komt en daardoor vrij snel de oude battarij na gaat doen.

Dit verhaal is niet mijn eigen verzonnen versie maar een verhaal geleverd door Duracell en Philips, op een beurs een paar jaar terug.
Deze twee merken leveren wij trouwens als Elektrotecnische groothandel

groetjes jjw
ps: slaap verwekkend niet
 
Ik heb inderdaad XP en geen extern toetsenbord, draai geen zware programma's en gebruik geen screensaver. Ik heb de aanpassingen gevolgd zoals jij adviseerde in energiebeheer maar krijg nog steeds deze melding:

Het stuurprogramma voor het Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2 toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig.

Nog een suggestie? Ik wil het zo graag oplossen......

Groetjes

Babette
 
bedankt!

Geweldig Bennie! Probleem opgelost!!!
"hij" kan nu lekker gaan slapen......:)

Groetjes

Babette
 
Welkom op Helpmij. :)

Helaas is Bennie niet meer en het topic vele jaren oud.
Mocht je een probleem hebben, open dan even een nieuw topic, deze gaat dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan