Standaard usb 3.0 adapter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie69

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2013
Berichten
6
Ik heb een pc met een moederbord (Asrock E350M1) die alleen usb 2.0 poorten heeft. En omdat ik nog als eens een keer wat data op een usb stick wil zetten, leek het mijn makelijk als dat kon via usb 3.0 aansluiting. Ik heb daar voor een HQ standaard usb 3.0 adapter (hqsc-116) gekocht, alleen ik krijg hem niet werkend. Zoals mijn verteld is, was het gewoon de sata kabel aansluiten op de sata poort van het moederbord en gebruiken. Alleen ik krijg de usb 3.0 stick niet te zien bij schijf beheer, en kan hem nu dus ook niet gebruiken.


Wie kan mij hierbij helpen.


Dijkie
 
Volgens mij werkt het andersom, je kunt een sata drive aan een usb-3 poort hangen.


5852.png

Kun je hem niet ruilen voor bovenstaande?
 
Ik heb als behuizing een Cooler Master elite 100 en daar zit de voeding boven het pci slot, dus die kan ik niet gebruiken. En met de tekst die er bij stond leek het mij een mooie oplossing.

standaard-usb-30-adapter.jpg
USB A female - SATA dat 7pins female adapter met vergulde pluggen. Deze adapter maakt het mogelijk een SATA drive met een USB 3.0 aansluiting te verbinden.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij :thumb:

USB A female - SATA dat 7pins female adapter met vergulde pluggen. Deze adapter maakt het mogelijk een SATA drive met een USB 3.0 aansluiting te verbinden.
Zoals ik deze regel lees ga ik met Lange Pier mee.

Een pci-e kaartje is een betere oplossing.
 
Mijn pci slot kan ik niet gebruiken, de voeding zit er 3 mm boven. Weten jullie misschien of er kabeltje is, dat ik mijn usb stick kan aan sluiten op de e-sata poort. Of een andere manier om data snel op de usb stick te zetten.

Dijkie
 
Gaat een 3,5" cardreader met USB 3.0 wel in die case? die zijn er wel.
 
De kast heeft aan de voorkant alleen ruimte voor een slimline dvd-rom, ik weet niet hoe die maat heet. Ik heb nu naar cardreaders met usb 3.0 zitten zoeken, maar die vragen usb 3.0 op het moederbord en dat heb ik niet.


Dijkie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu in het bezit van een PCIe PCI-E Express x1 Extender Riser Karte Flex Kabel (zie afbeelding), kan ik die dan in de PCI Express 2.0 x16 poort plaatsen. En dan aan de kabel een PCI EXpress kaart doen met 2 usb 3.0 poort, of werkt dat niet via de PCI Express 2.0 x16 poort.

pci kabel.jpg

Ik hoor graag van jullie.

Dijkie
 
Dan kan ik nu gaan kijken of ik een stukje uit de behuizing van de voeding kan zagen, om de kabel in het pci-e slot te kunnen plaatsen. En dan de PCI EXpress kaart met de usb 3.0 poorten zo in de kast te maken, dat ik de usb poorten aan de achter kant van de kast krijg.

Dijkie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan