Standaard verkeerde draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb het volgende gedaan
- belkin gereset
- belkin opnieuw geinstalleerd
- dhcp in belkin uitgeschakeld
- accesspoints enabled
- kabel tussen belkin (modem poort) en 1 van de 4 pc poorten van de zyxel geplaatst
- kabel tussen pc en 1 van de 4 pc poorten van de zyxel geplaatst

nu alleen geen idee meer hoe verder te gaan.

heb nu de kabel in de belkin niet meer in de modem poort maar in 1 van de 4 wired computer poorten en nu lijkt alles te werken.
Mijn pc start nu op en heeft internet.
Laptop idem

wat ik wel nog veranderd heb is het volgende:
ik heb voor zowel de pc als de laptop (de draadloze netwerkkaart) de ip adressen statisch gemaakt, is dit ok? Dat vind ik makkelijker met port forwarding. Ik weet niet hoe anders geregels wordt welke pc welk intern ip adres krijg. En dan kom ik in de knoei met mijn torrent programma. Waar nu voor een bepaald ip adres een bepaalde poort staat ingesteld.

By the way.
Ik kan nog steeds niet in de config van de belkin komen zoals de opstelling nu is. Ik ga er echter van uit dat het goedgegaan is. DHCP uitzetten ging in elk geval goed, dat gedoe met accesspoint gaf een pagina die niet gevonden kon worden toen ik op apply changes druktte.

Hoor graag jullie op of aanmerkingen.

groetjes Daniel

wired zyxell multi pc modem

Het was de bedoeling om eerst los van alles uw accesspoint te configureren, dus als je dat hebt gedaan dhcp server uitgeschakeld en een ssid voorzien kun je het vast ip in de computer uitschakelen.
Controleer of de dhcp server van de wired zyxell multi pc modem staat ingeschakeld, neem als start ip 192.168.100.1 tot 192.168.100.20 bijvoorbeeld. Deze zal voor geheel uw netwerk alle toestellen die jij aansluit (zowel wired als wireless) een ip-adres toekennen, zowel voor uw pc's als uw accesspoint.Verbind uw wireless accesspoint aan de multi pc modem maak daar gebruik van uw 4 poortjes die erop zitten.
Controleer wel uw ip-adres van beide dus uw super pc modem staat bijvoorbeeld op 192.168.2.1 maar uw accesspoint moet wel een ander ip krijgen bijvoorbeeld 192.168.2.2 (fix) deze zal je zelf moeten instellen, het zou weleens kunnen omdat ze allebij van zyxel zijn dat ze standaart hetzelfde ip gebruiken dat mag natuurlijk niet.
Normaal gezien zou je nu moeten kunnen draadloos verbinding maken met het accesspoint.
Success en als er vragen zijn stel die maar.

Het was de bedoeling om eerst los van alles uw accesspoint te configureren, dus als je dat hebt gedaan dhcp server uitgeschakeld en een ssid voorzien kun je het vast ip in de computer uitschakelen.
Controleer of de dhcp server van de wired zyxell multi pc modem staat ingeschakeld, neem als start ip 192.168.100.1 tot 192.168.100.20 bijvoorbeeld. Deze zal voor geheel uw netwerk alle toestellen die jij aansluit (zowel wired als wireless) een ip-adres toekennen, zowel voor uw pc's als uw accesspoint.Verbind uw wireless accesspoint aan de multi pc modem maak daar gebruik van uw 4 poortjes die erop zitten.
Controleer wel uw ip-adres van beide dus uw super pc modem staat bijvoorbeeld op 192.168.2.1 maar uw accesspoint moet wel een ander ip krijgen bijvoorbeeld 192.168.2.2 (fix) deze zal je zelf moeten instellen, het zou weleens kunnen omdat ze allebij van zyxel zijn dat ze standaart hetzelfde ip gebruiken dat mag natuurlijk niet.
Normaal gezien zou je nu moeten kunnen draadloos verbinding maken met het accesspoint.
Success en als er vragen zijn stel die maar.

ssid zegt mij niks.
Ik heb even printscreens gemaakt van de cmd van pc en laptop

pc

ipconfig pc.jpg

laptop

ipconfig laptop.jpg

dit werkt nu goed (heb ze wel beiden als static ingesteld, maar dat maakt verder niets uit, komt toch geen pc bij.

Ik zou alleen nog graag een keer bekijken hoe nu de config van de belkin er uit ziet, maar daarvoor moet ik hem dus met mijn pc verbinden en de kabel in de belkin in de modem OF in 1 van de 4 pc poorten klikken??

de situatie is nu veranderd, ik krijg ipv een multi pc modem een nieuw modem van telfort, ook een zyxell http://internet.telfort.nl/bestellen/modeminfo.html?type=ETH1PVOIP&name=basismodem&vispDescription=Telfort&vispCode=TELFORT.

Wat veranderd er nu voor mij? ik neem aan dat ik een kabel tussen de ethernet poort van het modem en de modem poort van de belkin moet verbinden. En de vast pc op een van de 4 pc poorten van de belkin.

Maar wat doe ik met de instelling van router van belkin, moet ik hem nu wel als router gaan gebruiken of toch nog steeds als access point?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan