Standaard Virus op computer ( redelijk extreem )

Status
Niet open voor verdere reacties.

KhenRigzin

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Gisteren heeft mijn broer nen file gedownload dat bleek een zwaar virus te zijn.( heeft het geopend en al )
Hij vertelde me dat de achtergrond veranderde naar rood met een embleem op en tekst ( "Your Privacy Is In Danger ).

Tevens kwam der in internet explorer altijd meldingen van virus & dan de link naar allerlei websites.

Dat leek nog onschuldig. Tot dat ik zag dat het virus vanalles aan het aanpassen was in het register.
Spybot heeft nog wat kunnen blokkeren en ik ben daarom in msconfig gegaan en op safeboot gedrukt & herstart ( ik wou in veilige modus de computer scannen en al die virussen deleten )
Maar dan kwam de ****.
Blijkbaar wou dien computer nietmeer herstarten. Ik heb veilige modus geselecteerd ( met msprompt/netwerk etc ) maar hij ging alleen maar door tot aan het windows laad scherm en vervolgens rebootte hij.

Dan geprobeerd met F8 tijdens de rebooting procedure en zowat alles geselecteerd ( zelfs last know settings genomen )
Maar niets deed het.

Dat virus is dus redelijk hardnekkig. Voordat ik afsloot zag ik een melding van spybot dat het virus ook al in msconfig zat aan te passen ( waar ik juist safeboot had aangeklikt )

Nu heb ik windows repair geprobeerd met chkdsk /r
Maar dat heeft niet geholpen.

Iemand hier nog anders een idee wat ik zou kunnen doen?
Windows XP professional ( legale versie van HP ) met service pack 2

mvg

Ik wou SDfix juist runnen tijdens safeboot maar nu kan ik nietmeer in windows binnen.
ik had het zelf al in een map op mijn c geextract

Ik heb spybot op die computer staan, symatic virus scanner, ad aware

Hier is je computer dus best ver mee in de puree gedraait..
Je hebt virusscanners die je dmv bootable cd kunt draaien.
Meen dat zoiets van bijvoorbeeld Norton resque disk heet ofzo.
Dat zou je kunnen proberen.

Anders zou ik je aanraden dmv dos alle bestanden op een veilige 2e partitie te bewaren en XP opnieuw te installeren. Het is mogelijk XP er gewoon overheen te installeren waardoor meeste bestanden wel behouden worden en dan kun je er vaak wel weer in maar wel zorgen dat je dan je PC nog een keer helemaal opschoont om het virus te verwijderen.
Deze tijdelijke installatie allen gebruiken om je bestanden te backupen.

Hopend hiermee je voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu heb ik windows repair geprobeerd met chkdsk /r
Hier herstel je de schijf mee, maar niet de installatie
dat doe je met een repair installatie (methode 2)
Mogelijk start daarbna de pc weer op.
Het virus ben je dan niet kwijt, maar in de vorige posts staan genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen.

kan je die tweede repair functie eens in een notendop uitleggen?

ah jah kheb het gelezen..
Is er nog iets anders dat ik kan proberen?

Laatst bewerkt:
Redding met de UBCD o.i.d
Verder kan ik weinig anders nog bedenken dan format c:\

repair is de minst ingrijpende.

Dat je Windows niet in kunt komen, maakt het eens stuk lastiger. Tooltjes als HijackThis en Combofix zijn zo niet te draaien.
Je kunt inderdaad twee dingen doen: een Repair-installatie uitvoeren van Windows XP of met Ultimate Boot CD of Hiren's Boot CD opstarten en dan een virusscan uitvoeren met een van de inbegrepen virusscanners. Ik denk dat je weinig kans hebt met het laatste plan, maar je kunt altijd een gokje wagen.

hoe werkt dat ultimate boot cd juist?
der zit nen virus scanner op?
Is dat gratis?
greets

Kan ik anders niet een tweede c schijf aankoppelen met een windows xp pro install & daarmee op die c schijf alles gaan scannen en wegvegen?

Dan zet ik op die goede windows xp pro alles van virus scanners etc om der echt alles te gaan weg vegen.

mvg

ik heb dien Hiren's Boot CD gekocht. hoe werkt dat spel?

Gewoon insteken en booten van cd? ( dan nen keuze lijst van programma's die worden weergeven in dos stijl? )
en dan daarop virus scanner runnen.

Laatst bewerkt:
Ultimate Boot CD is een opstartbare disc (bootable), en op die cd staan verschillende tooltjes, waaronder een virusscanner die je kunt gebruiken. Hiren's Boot CD is geen spel (:confused:) maar ook een opstartbare CD waar verschillende tooltjes op staan, maar Hiren's Boot CD is voor zover ik weet niet helemaal legaal, UBCD daarentegen wel.

Je kunt deze schijf waar de verrotte install op staat, als slave gebruiken, en een andere install als master gebruiken, en zodoende bestanden back-uppen, voor een schone installatie. Want deze XP-installatie is al zover heen, dat het beter is om met een schone lei te beginnen (met een gemaakte back-up van belangrijke data dus).

kheb dien hiren gedownload; was 100 mb.
Ik zal eerst proberen gewoon te booten van cd en virus scanner te doen.
Hoe zit dat juist met die master & slave?

Heb jet dan over die twee 2 schijven?
Dus gewoon tweede c schijf insteken. Die kiezen als master.
In die windows alles proberen te fixen van dien andere windows.
als het echt niet gaat gewoon backups maken op de goede c schijf en format c van slechte

Laatst bewerkt:
Ik zou je eerst willen vragen normaal Nederlands te typen, wij doen moeite voor jou, dan kun jij op z'n minst normale zinnen formuleren.

Doe inderdaad eerst maar die virusscan van de bootable cd, al verwacht ik niet dat het uitkomst zal bieden. Als het niet helpt, dan kun je je data back-uppen en dan een schone installatie doen, of een Repair-installatie uitvoeren. Met deze laatste manier kun je waarschijnlijk wel weer in Windows komen, en het eerste wat je dan moet doen is het virus proberen te verwijderen. Als dit de optie is die je kiest, helpen we jou daar te zijner tijd mee.

excuseer; ten harte bedankt om mij te helpen
ik zal mijn schrijfstijl aanpassen

mvg

ik heb vanalles van virus scanner op een cd gezet. Dus bijna alles...
want ik weet welke virussen ik ongeveer binnen heb.

Op die repair bedoel je dan met met de windows xp pro cd ( methode 2 ) of kun je ook repair doen op die hiren boot cd?

Laatst bewerkt:
ik ga morgen eerst de repair methode proberen.
Dan ben je toch niet alles kwijt van installaties?

Voor de 2de methode zeggen ze dat je dan opnieuw uw windows moet registreren.
Ik heb enkel 2 cds van HP windows XP PRO ( één beveiligings cd & dan den echten windows xp )
Buiten dat niets van codes etc denk ik ..
Wat zal deze 2de methode misschien anders doen dan repair modus ( chdsk repair etc ) ?

* Ik heb avira virus scanner mee + ATF cleaner + combofix + hijack + smitfraud.exe + hiren boot cd

Even tussendoor, voor je aan die dingen begint: de Veilige modus kom je ook niet meer in? Dus inderdaad op F8 drukken voor Windows begint met laden en dan kiezen voor de Veilige modus keizen. Je zei dat je zowat alles al geprobeerd had bij het F8-menu, maar het is goed om dit zeker te weten.

ik heb dus die 2demethode installtie geprobeerd.
Zonder succes ...

Ik heb nu de slechte c schijf in een andere computer gebracht met windows xp pro op.
Ik ben die c schijf nu aan het scannen op virussen met avira anti virus.

Ik wil echter een hijack log uppen. Gaat dat ?
Want je kunt enkel hijacks maken van uw huidige c schijf nietwaar?

Avira lijkt niets van virussen te vinden; moet ik bitdefender eens proberen?
Die is misschien wat beter ..

Hoe kan ik SDFix, smithfraud instellen zodat ze op de 2de c schijf scannen ( de kapotte dus ) en niet op de huidige c scijf

* ik heb dus in deze computer 2 c schijven zitten ( de 'kapotte' en een goede waar ik nu mee actief ben )

mvg

kheb een virus gevonden op die c schijf maar nog niet volledig kunnen weg vegen.
RUNONCECOMPONENT.DLL
iemand meer info hierover?

Ik ga nu diezelfde c schijf aan het scannen met NOD32

mvg

goede c schijf nu ook kapot.
Hij laadt windows en je kan inloggen maar na 20 seconden blokkeerd hij.
Zeer raar.
Ik denk dat er een besmetting van die andere c schijf opgekomen is.

Ik ga een format doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan