standaard wachtwoord Eminent EM4450

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
wat is het standaard wachtwoord van de eeminent EM4450? ik heb op de pc veranderd (de ww), maar de router heeft nog steeds hetzelfde wachtwoord, en dat ben ik vergeten. De handleiding is ook nergens te bekennen :mad::mad::mad::mad::mad::mad::p. Weet iemand dit ww? Dan kan ik namelijk weer draadloos internetten :confused::shocked:.

mvg,
kaico

sorry als het het foute onderdeel is :confused::confused:

Bijzonder knap dat ik met het inkloppen van "Eminent" in Google direct de juiste site gevonden heb, al zeg ik het zelf. Eerste hit.

hier de handleiding
hier de Veelgestelde vragen-pagina voor je router.

Tijs.

Laatst bewerkt:
de FAQ had ik al, de gebruiksaanwijzing nog niet.

Maar aan de gebruiksaanwijzing heb ik ook niks :(, staat de beveiligingssleutel niet in.

Laatst bewerkt:
Hopelijk kom je er mee uit met je probleem! :thumb:

We horen het wel.

Tijs.

Doe het zo:
1. Lees in de FAQ hoe je het apparaat terug moet zetten naar fabriekswaarden en doe dat dan.
2. Sluit bedraad (dus niet draadloos) een pc of laptop aan aan de router, en volg verder de handleiding om 'm verder in te stellen.

Tijs.

Standaard is:

user: admin
wachtwoord: admin

Of bedoel je dat je er een WEP of WPA key ingezet hebt en die bent vergeten?
Doe dan wat nnties zegt: router resetten en via utp kabel erin.

als ik dit via de cd doe, krijg ik de volgende foutmelding:
(bijlage;))

wat moet knu doen??????? :confused:

Bijlagen

• error.jpg
    error.jpg
    5,3 KB · Weergaven: 149
als ik dit via de cd doe, krijg ik de volgende foutmelding:
(bijlage;))

wat moet knu doen??????? :confused:

Je zult een fout hebben gemaakt bij het invullen van de draadloze instellingen.
Mag ik aannemen dat je inderdaad bedraad de veranderingen hebt doorgevoerd?
Indien ja, dan heb je misschien een fout gemaakt in de manier waarop je de draadloze beveiligings-code hebt ingevuld.

Had je gekozen voor WPA/WPA-2, let dan op de volgende tekst uit de handleiding (pagina 8):
15. Nu ga je naar ‘PSK Passphrase’. In dit scherm kun je je gewenste beveiligingscode invullen. Hierbij kun je naar willekeur cijfers en letters gaan gebruiken. Hou er wel rekening mee dat een WPA beveiliging minimaal 8 tekens moet bevatten, maximaal 63 tekens. Schrijf deze code desnoods op.

Had je WEP gekozen, let dan op de volgende tekst uit de handleiding (pagina 8 en 9):
13. Selecteer nu het Key Type: Je kunt kiezen uit 64bit, 128bit.
14. Vul bij 64bit beveiliging een wachtwoord in van exact tien tekens. Dit mogen zowel cijfers als letters zijn. Kies je letters, dan mag je A t/m F gaan gebruiken.
Gebruik je 128bit beveiliging, dan dient je code exact 26 tekens te bevatten. Ook hier mag je zowel cijfers als letters gebruiken. Kies je letters, dan mag je A t/m F gaan gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De draad steekt in mijn laptop, anders kon ik ook niet internetten:D:p.(WAP) En ik heb automatisch sleutel genereren gedaan, dus ik zie de fout niet:confused:.

De handleiding vermeldt dat je ook met een cd-rom de configuratie kunt doen.
Misschien werkt het beter als je dat even probeert.

Tijs.

ik heb het ingesteld met de cd-rom wizard (kheb eindelijk de cd-rom gevonden ;):shocked:)

Mooi dat je probleem opgelost is nu.

Graag even de vraag op Opgelost zetten. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die je terugvindt rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

sorry, maar het werkt nog steeds niet :(, ktypte het ook een beetje fout :confused::p:D.

Nog hulp (die error is dus van de cd-wizzard)

Dan handmatig instellen zonder cd-rom. De handleiding is duidelijk genoeg.
Begin bij hoofdstuk 6 (=pagina 5 in de handleiding): "6.0 De router handmatig installeren".

Succes,

Tijs.

Ok, om je op weg te helpen, kijk even na welk ip-adres je Standaardgateway is nu:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd.exe /k ipconfig | find /i "Standaardgateway"
(Gebruik even knippen en plakken in het Uitvoeren veldje, zodat je geen type-fout maakt).

Kijk naar de ip-waarde van "Standaardgateway", en vul dat (met http:// ervoor) in in je webbrowser adres-balk.

Succes,

Tijs.

HELP! mijn router zend helemaal niks meer uit! de laptop kan de router niet vinden, en de router-lampje WLAN brand niet :confused:.... En met dat handmatig, was het refreshen na 4 uur nog niet klaar :p:mad::mad:. Wat nu?

Bedraad aansluiten, resetten naar fabriekswaarden en opnieuw beginnen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan