Standaardgateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Een enkele keer heb ik na opstarten geen verbinding met internet.
Lampjes op modem branden, maar als ik naar IP-configuratie (winipcfg) ga staat er niets in het vak Standaardgateway.
Door op Alle vernieuwen te klikken wordt de verbinding hersteld.
Mijn vraag is nu of dit aan mijn modem/computer/instellingen ligt (maar waarom gaat het dan 29 van de 30 keer wél goed?) of dat het een andere oorzaak kan hebben.

Guus.

Wat voor modem gebruik je ?

Je zou kunnen overwegen om de desbetreffende gegegens eens " hard " in te kloppen bij TCP/IP zodat je een vast IP hebt en kijken of het dan weer voorkomt.

Geplaatst door upsidaisy
Wat voor modem gebruik je ?
Kllik even op de Systeemknop onder mijn bericht.:) Software voor het modem is up-to-date.
Geplaatst door upsidaisy
Je zou kunnen overwegen om de desbetreffende gegegens eens " hard " in te kloppen bij TCP/IP zodat je een vast IP hebt en kijken of het dan weer voorkomt.
Ik heb een vast ip-adres.

Overigens is het natuurlijk een probleempje van niks, maar het is eigenlijk het enige dat niet voor 100% goed werkt op mijn systeem.
Het zou dus leuk zijn als ik dit in orde kan krijgen, maar als dat niet lukt kan ik er ook best mee leven, hoor.:)
Het komt tenslotte maar eens in de paar weken voor en is met een paar klikken verholpen.

Guus.

Ik zou me alleen nog voor kunnen stellen dat het sporadisch komt door usb en spanning die het nodig heeft,maar ok.Je was al tevreden met hoe het loopt.

Ja, er zijn ergere dingen.:)
ik ga de vraag ook maar op opgelost zetten.
Bedankt voor het meedenken.

Guus.

En een maand later is het probleem definitief opgelost.:)
Ik heb bij de Netwerkinstellingen (Instellingen > Configuratiescherm > Netwerk) op het tabblad Gateway het IP-adres van de Standaard Gateway als vast adres ingevoerd - het is toch altijd het zelfde.
Nu is de verbinding zelfs goed als ik allerlei andere applicaties met een internetverbinding mee laat opstarten (MSN Messenger, RocketTime en LimeWire).
Voorheen lukte dat ook nooit.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan