standaardgateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephanvh

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Regelmatig valt op desktop verbinding uit met router/modem. Na 'netwerkcentrum openen' en klikken op kruis op verbindingsstreep wordt het probleem onderozhct en verholpen en verschijnt mededeling "De standaardgateway is niet beschikbaar". Het probleem is weliswaar opgelost maar komt na kortere of langere tijd weer terug. Wat kan ik ondernemen om dit te verhelpen?

Wat voor router heb je?
Misschien een Firmware update.

Start - > Uitvoeren - > CMD
Ipconfig
zie je je standaard gateway: 192.168.X.X .. .. .. Die typ je in je browser ..
Log je in ( Admin admin?)
Upload je een .bin bestand vanaf de officiele website.

Tenzij 't een Cicso is die DD-WRT ondersteund :)

Bedankt voor het antwoord. Maar bij 'Admin' wordt gevraagd om een wachtwoord en dat heb ik natuurlijk niet (gehad of allang vergeten).

Hard-reset je router. Worden alle instellingen gereset.

Meestal is dit het RESET knopje 30 seconden ingedrukt houden.
Staat anders op de website van het product.

Het gaat om een NETGEAR router WNR834Bv2. Harde reset gegeven en gebeld met Netgear: kunnen er eigenlijk niets mee doen omdat het een niet meer ondersteund type is en er dus ook geen nieuwe firmware wordt geleverd. Maar toch settings gecontroleerd en opgestart. Probleem is er echter niet door veranderd. Geprobeerd te zoeken naar eerdervermeld .bin bestand maar kan dat niet vinden. Toe aan een nieuwe router of is dat al te makkelijk?

Naja, eigenlijk wel een nieuwe kopen als je configuratie in wilt duiken.
Je hebt al een hard - reset gegeven en met de leverancier gebeld. .. .

Als laatst misschien nog en 'hak' poging.. maar daar zou ik geen moeite mee doen.
Heb zelf nog een Gaming router 2 ?

Desgevraagd door het forum kan ik mededelen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Heel vervelend als je net met een of andere klus bezig bent en de verbinding met internet valt weg. Het is mij (nog) té makkelijk om simpelweg het modem te vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan