Standaardinstelling Verkenner aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
64
Hallo,

Binnen de verkenner wil ik de weergave van documenten aanpassen van details naar miniatuurweergave. Dit moet ik steeds handmatig doen. Weet iemand of deze instelling ook standaard aangepast kan worden, zodat hij automatisch de gewenste weergave toont?

Bvd,
Martijn
 
ehm, ik heb mn XP-compu's momenteel uitstaan, dus ben vanaf de vista bezig.. ik weet zo uit mn hoofd niet precies hoe je bij mapopties komt; het gaat volgens mij via beeld...
iig in verkenner, bij de menubalk kun je naar mapopties gaan.

mapopties-->tabblad weergave
hier kun je, bij geavanceerde instellingen kijken of het volgende is aangevinkt:
"altijd pictogrammen weergeven; nooit miniatuurweergaven"
zo ja; vink deze uit!
verder kun je kijken wat hier nog meer staat, het zou zo moeten lukken

Succes!
 
Dag Guitarnet,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gevonden wat je bedoelde, echter de optie 'altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuur' stond er niet bij. Wellicht dat bij XP deze optie er nog niet op zit........ In elk geval bedankt voor de moeite.

gr. Martijn
 
ik heb nu een van de XP-koffiemolens even aangezet; als ie klaar is met ratelen ga ik ff voor je kijken of ik het kan vinden....
 
ah; ik heb het gevonden.
het is dus via extra -->mapopties -->tabblad weergave.
dan kun je 2 dingen doen.
als je de weergave van de map die dat moment openstaat hebt gezet zoals je het graag wilt, kun je bovenin (bij mapweergaven) klikken op "op alle mappen toepassen". hierdoor pas je de huidige weergave gelijk toe op alle andere mappen.
dan komen we weer uit op hetzelfde lijstje uit.
het is inderdaad net iets anders dan in vista ;)
zorg dat het volgende aangevinkt staat: "de weergave-instellingen van elke map opslaan"
hierdoor hoef je het niet steeds handmatig te doen.

als het goed is, is je probleem zo verholpen....
Succes!
 
Ja, dit werkt perfect! Dit scheelt weer heel wat handelingen...........
Hartelijk bedankt voor je hulp, Guitarnet. :thumb::thumb::thumb:

groeten, Martijn
 
Alste! vergeet je niet om rechtsonderin je vraag op opgelost te zetten? ;) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan