standaardisatie administratief proces

Status
Niet open voor verdere reacties.

timpepper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Berichten
1
Goedemorgen,

Ik heb de opdracht gekregen om voor mijn werkgever uit te zoeken hoe wij ons administratieve proces het beste kunnen optimaliseren. Het gaat om een administratiekantoor met 15 medewerkers. Het idee is om de communicatie tussen de verschillende software programmaas (Snelstart, Exact, Office, Elsevier EvWin en BasWin) te optimaliseren door gebruik te gaan maken van de mogelijkheden die de XML auditfile biedt. Momenteel worden de boekingen van het desbetreffende jaar gemaakt in boekhoudsoftware. De mutaties worden hierna handmatig ingevuld in een Excel bestand, waarbij verschillende koppelingen gemaakt worden om zo tot een jaarrekening te komen. Daarnaast worden de aangiften IB/VPB handmatig ingevoerd. Na enkele websites te hebben geraadpleegd zou het dus mogelijk moeten zijn om via de mogelijkheden die de XML auditfile biedt te komen tot een efficiëntere gegevensverwerking. Bijvoorbeeld: Via Snelstart (na boekingen te hebben uitgevoerd) een XML file aanmaken deze te exporteren naar een programma die dmv de XML file, de file zal worden geïmporteerd en worden geconverteerd tot jaarrekening. Het zelfde principe geldt bij de aangiften waarbij dus vanuit de jaarrekening een XML file wordt geëxporteerd naar software voor de winstaangifte zodat dit niet meer handmatig hoeft te worden ingevuld. Mijn vraag is nu dit überhaupt mogelijk is? En of dit financieel rendabel is voor een administratiekantoor van deze omvang?
 
Welkom op Helpmij

Ik zal de vraag een kick geven... misschien dat er nu iemand op reageert :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan