standaardmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik stuur regelmatig mailtjes met een nagenoeg identieke inhoud, voor het aanvragen van registratienummers. Probleem is dat ik die mail iedere keer opnieuw helemaal moet typen, en dat begin ik een beetje zat te worden.

Vraag is dus: kan ik voor dit soort mails een standaardmail (sjabloon) maken die ik bijvoorbeeld met een knop in de knoppenbalk tevoorschijn kan laten komen, waarna ik alleen maar de specifieke gegevens behoef in te vullen?

Ik ben wel eens aan het rommelen geweest met een maitlje, dat ik niet afmaak waardoor het vervolgens in de map “drafts” komt te staan, maar dat is weg zodra ik het alsnog afmaak. Niet echt handig dus.

Wie helpt mij?

maak een handtekening in outlook.
in outlook 2003 :
extra > opties > email-indeling

dan knopje handtekeningen.
maak hier je handtekening(je stukje tekst) en sla deze op.

kies dan voor nieuwe berichten de handtekening welke je gemaakt hebt.

en als je nu een nieuwe mail maakt krijg je de tekst automatisch.;)

Je kunt ook een extra map aanmaken voor standaard mailberichten en daar een dergelijk mailtje in opslaan en de inhoud naar het te versturen mailtje kopieren. Deze optie is niet geautomatiseerd, maar werkt wel.

Invoegen als handtekening? Mja.... niet helemaal wat ik bedoelde, maar idee is zo gek idee nog niet.:thumb:

Ik hoef deze tekst niet standaard in iedere mail te hebben, maar het is handig als ik er zo een stuk tekst in kan plankken natuurlijk. Ga ik maar eens proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan