jafrako
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2007
- Besturingssysteem
- Win 365
- Office versie
- Office 365
Ik heb bij een vereniging een aantal PC's met een veertiental gebruikersaccounts en het probleem is dat sommige gebruikers (de meeste zijn behoorlijk digibeet) ongevraagd standaardprogramma's naar hun eigen specifieke behoeften wijzigen. Dat is ongewenst.
Ik heb een registry-patch gemaakt door de registervermelding UsersChoice te exporteren naar een .reg bestandje in de opstartmappen van de gebruikers zodat na iedere inlog de gewenste situatie weer wordt hersteld.
Probleem is dat die patch niet wordt uitgevoerd maar een foutmelding oplevert.
De inhoud van die patch is volgens mij correct en luidt als volgt:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\UserChoice]
"Hash"="mK0uD5AhYKI="
"ProgId"="Applications\\PDF-XChangeViewerPortable.exe"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\UserChoice\=]
De foutmelding vertoont een warrig verhaal over wat er allemaal mis kan zijn en googelen levert een hoeveelheid typisch Microsoft deskundologisch commentaar op over regedit en regedt32 waar je als normale redelijk deskundige gebruiker niets wijzer van wordt.
Kaspersky uitschakelen levert overigens ook niets op.
Ik heb wel meer van dit soort patches in het register gecatapulteerd en altijd zonder problemen.
Als alternatief dacht ik ook aan een blokkade tegen wijzigingen van standaardprogramma's maar ik heb daar nog nooit van gehoord.
Ideeën?
Ik heb een registry-patch gemaakt door de registervermelding UsersChoice te exporteren naar een .reg bestandje in de opstartmappen van de gebruikers zodat na iedere inlog de gewenste situatie weer wordt hersteld.
Probleem is dat die patch niet wordt uitgevoerd maar een foutmelding oplevert.
De inhoud van die patch is volgens mij correct en luidt als volgt:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\UserChoice]
"Hash"="mK0uD5AhYKI="
"ProgId"="Applications\\PDF-XChangeViewerPortable.exe"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\UserChoice\=]
De foutmelding vertoont een warrig verhaal over wat er allemaal mis kan zijn en googelen levert een hoeveelheid typisch Microsoft deskundologisch commentaar op over regedit en regedt32 waar je als normale redelijk deskundige gebruiker niets wijzer van wordt.
Kaspersky uitschakelen levert overigens ook niets op.
Ik heb wel meer van dit soort patches in het register gecatapulteerd en altijd zonder problemen.
Als alternatief dacht ik ook aan een blokkade tegen wijzigingen van standaardprogramma's maar ik heb daar nog nooit van gehoord.
Ideeën?