'Standaardprogramma' instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Een tijdje geleden Windows(7) opnieuw moeten installeren. Nu wilde ik laatst een mail versturen via een contactlink op een webpagina. Ik kreeg vervolgens een melding dat er geen standaardprogramma gekoppeld was aan die link. Ik was verwachtte eigenlijk dat mijn hotmail dan automatisch zou openen maar schijnbaar moet ik dit zelf instellen. Heb ik volgens mij nooit eerder hoeven doen dus; Hoe doe ik dat? Ik heb Firefox als dat iets uitmaakt.

Laatst bewerkt:
Configuratiescherm>Standaardprogramma's>uw standaardprogramma's instellen. Daar je mailcliënt koppelen,als ik me niet vergis werkt 't niet met hotmail wel met windows live of een ander mailprogramma. Je zal wel eerst een mailprogramma moeten installeren.
Succes.
Edit: In Win7 zit standaard geen ingebouwd mailprogramma meer,vandaar dat je die melding krijgt.

Laatst bewerkt:
Vandaar dat ik me die melding me niet kon herinneren.

Maar je zegt: 'daar je mailclient koppelen' (?)
Ik loop misschien achter, maar ik weet niet hoe dat gaat hoor? Hotmail hoeft niet speciaal. Ik heb ook een Gmail-account als dat helpt. :)
Maar zeg je nu dat ik een mailprogramma moet installeren?

Laatst bewerkt:
Als je via een link v.e website je mail wil verzenden met Gmail dan kun je hier affixa downloaden dan wordt standaard via elke link je Gmail geopend.Heb 't progje zelf ook.
Als je normaal bovenin je browser op "e-mail lezen" klikt wordt normaal Windows Live ondersteund maar dan opent Gmail als je dat progje installeert.

Laatst bewerkt:
Als je normaal bovenin je browser op "e-mail lezen" klikt wordt normaal Windows Live ondersteund
In IE bedoel je dan ws want in FF is ik die knop. Als ik die knop in IE trouwens probeer krijg ik een soortgelijke melding als die in mijn 1e post. Vind het wel een omslachtige manier van een mail verzenden maar zovaak komt het niet voor op die manier. En als het nie gaat zoals we gewend waren dan moet het maar zoals het wel gaat..

Dank voor het meedenken..

Je zal toch eerst een ondersteunend e-mail programma moeten installeren voor het werkt. klik
Gmail is een web-cliënt je moet dus echt een mail programma op je pc installeren en een officieel account van je provider moeten activeren voordat 't werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan