Standaardwaarde aapassen na invoeren waarde voorgaand veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Ik wil graag dat de standaardwaarde van een veld gewijzigd word als ik een bepaalde waarde heb ingevoerd in een vorig veld.
Ik praat hier over een invoer formulier waarin de waarden van een nieuwe record worden ingevoerd en daarna pas opgeslagen.

Ik had de volgende Expressie online gevonden maar hij lijkt op het moment niets te doen als ik hem invoer als standaardwaard bij het veld Cred nr.

=IIf([Crediteur categorie]="Loonbedrijf";"07")

Op het moment dat in het keuzeveld Crediteur categorie word gekozen voor de waarde Loonbedrijf moet er in het invoerveld Cred nr de standaardwaarde 07 worden weergegeven.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Gebruik je een tekstveld, dan kun je dat zo instellen (voorbeeldje op een tekstveld <Omschrijving>):
Code:
Private Sub Omschrijving_AfterUpdate()
    If Me.Omschrijving.DefaultValue <> Me.Omschrijving.Value Then Me.Omschrijving.DefaultValue = "'" & Me.Omschrijving.Value & "'"
End Sub

Ik snap de werking van de code die je me verzond niet helemaal, maar het heeft me wel op de goede weg gebracht.
Ik heb de volgende code als oplossing gebruikt, het past eigenlijk niet de standaardwaarde aan maar voor mijn geval is het voldoende.

Private Sub Crediteur_categorie_AfterUpdate()
If Me.Crediteur_categorie = "Loonbedrijf" Then
Me.Cred_nr = "07"
End If
End Sub

erg bedankt nog :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan