Standaardweergave alle mappen regelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen.

Ik kom er niet uit. Elke map opent automatisch in details-weergave. Ik wil dat niet elke keer hoeven te veranderen. Mapopties, ik word er niet wijzer van. Ik wil graag voor alles lijst of miniatuurweergaven. Het liefst iets specifieks per map. Zoals "lijst" voor de een, en "miniatuur" voor de ander.

Ook, als het kan, voor de ene map áltijd gerangschikt op datum, en een ander áltijd op alfabet.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je zult toch naar de opties moeten. Windows onderscheidt verschillende opmaken voor verschillende soorten mappen. Als je een map op een bepaalde manier hebt opgemaakt (sortering, weergave, breedte van kolommen eventueel bij Details) kun je rechtsklikken op die map, dan ga je naar <Eigenschappen> en dan naar het tabblad <Aanpassen>. Daar zie je een keuzelijst met mapsoorten, en daar kies je dan het maptype. Pak dan ook het vinkje voor de onderliggende mappen mee, heb je dat ook gelijk gehad :).
Daarna kun je de weergave standaard maken voor alle mappen die voldoen aan het eerder gekozen profiel. Dat doe je dan in de verkenner vanuit het menu <Beeld>, <Opties>, tabblad <Weergave> en dan de knop <Op mappen toepassen> aanklikken. Nu zijn alle mappen die zijn gekoppeld aan het gekozen profiel opgemaakt volgens de nieuwe standaard. Zo kun je dus een profiel maken voor muziek bestanden, documenten, afbeeldingen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan