standaars email client

Status
Niet open voor verdere reacties.

trico77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
standaard emailclient

Hallo,
Ik gebruik al jaren XP en Outlook express 6. Ik kan normaal mailen, maar als ik op internet een adres intik voor informatie, dan krijg ik de mededeling:

Kan deze bewerking niet uitvoeren omdat de standaard emailclient niet juist is geinstalleerd.

Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen voor internet of Outlook.

Weet iemand hoe ik moet handelen?

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij EXTRA en dan Internetopties en dan tabblad Programma's. Kijk wat er bij E mail staat!!

Staat Outlook Express wel ingesteld als standaard e-mail programma?

In te stellen bij: Extra / Opties / Algemeen

helpt niet

Dank voor de snelle reactie.

Ik kan via extra - opties inderdaad onderaan lezen dat Outlook express NIET het standaard emailprogramma is. Vervolgens kun je op de knop: ALS STANDAARD INSTELLEN drukken. Als ik dat doe wordt Outlook het standaard emailprogramma, maar na toepassen, ok en sluiten van het venster verandert het weer in NIET het standaard emailprogramma.

Enkele keren geprobeerd, maar de verandering wordt niet blijvend.

Heb je het nou over OUTLOOK of OUTLOOK EXPRESS?
Welke wil je als standaard hebben?
En als je het doet zoals ik het zei via Internet Explorer?

Nog geen resultaat

Via Explorer en tabblad programma's bij email staat niets, maar valt ook niets in te vullen...
Gr, Trico77

Helaas

Helaas niet. Het vakje is leeg, en het menuutje ook.

Het vak eronder met de nieuwsgroep geeft wel Outlook express aan bij het menupijlte. Is verder ook leeg, maar valt wel op OE in te stellen. Dat geldt niet voor het vakje email.

Ga ik via IE naar extra, email en nieuws, nieuw bericht, dan moet ik eerst een account maken. Dan volgt de mededeling dat een dll bestandje onherstelbaar beschadigd is of verplaatst.

Zou het geheel dus op een beschadigd dllbestandje berusten? Vraag is welk?

opnieuw instellen

Hoi,

heb je al geprobeerd om je account te verwijderen en dan opnieuw instellen?

Want bij mij was het de oplossing...:)

Groetjes,

espoir007

Werkt niet

Dank voor je reactie,

Nieuwe account geprobeerd, maar helaas weer: geen OE als standaard mailprogramma.
Trico77

OE verwijderen en opnieuw erop zetten wellicht?
Raar probleem eigenlijk :(

Ik weet niet of dit iets toevoegt, maar kijk anders eens in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Clients > Mail.

Als je op "Mail' klikt, staat daar in het rechterscherm bij 'standaard' Outlook Express ingesteld?

Zo niet, dan zou je het misschien op die manier kunnen veranderen.
Ik ben geen registerdeskundige dus ik typ dit met enige aarzeling. Misschien dat de experts er nog iets over kunnen zeggen.

Vervolg:

Hallo,

Via Configuratiescherm en software heb ik m.b.v. windows onderdelen toevoegen en verwijderen Outlook express verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Probleen is deels opgelost, want OE is nu de standaard browser geworden.

Maar.. bij Internet explorer, internetopties en email is niets veranderd. Het vak is nog steeds leeg en OE valt ook niet in te stellen, waardoor ik nog steeds niet via IE kan mailen.

Zodra ik bijv. info@XXXXX.nl aanklik, krijg ik de mededeling dat de standaard email niet juist is geconfigureerd, valt de browser stil en opent hij met ongeveer 65 nieuwe vensters. Hopeloos!

Met dank voor het meedenken.
trico77

Laatst bewerkt:
standaard email client

heb ongeveer hetzelfde probleem krijg outlook met geen mogelijkheid standaard email client
bij i.e. browser staat bij e-mail programmas msn en hotmail watik niet wil
bij windows programmas toevoegen staat outlook express aangevinkt maar 0 mb krij hier ook geen details ed.
bij programma toegang en instellingen staat geen outlook bij alleen standaard e-mail programma wat ik dus niet kan veranderen
maar vanuit map programfiles outlook express opgestart
krijg nu een pictogram van msn op bureaublad maargeen outlook express eronder werkt wel als outlook expres maar niet in de taakbalk klikmik hier op e-mail gaat hij naar msn ik weet hier ook geen raad meer mee.
het lijkt erwel op er een link zit tussen de corporate versie en msn

Welke XP release gebruik je? SP etc.

Het lijkt wel alsof je de 3 dollar versie ergens vandaan geplukt hebt. Die ondersteund enkel hotmail. :o

heb ongeveer hetzelfde probleem krijg outlook met geen mogelijkheid standaard email client
bij i.e. browser staat bij e-mail programmas msn en hotmail watik niet wil
bij windows programmas toevoegen staat outlook express aangevinkt maar 0 mb krij hier ook geen details ed.
bij programma toegang en instellingen staat geen outlook bij alleen standaard e-mail programma wat ik dus niet kan veranderen
maar vanuit map programfiles outlook express opgestart
krijg nu een pictogram van msn op bureaublad maargeen outlook express eronder werkt wel als outlook expres maar niet in de taakbalk klikmik hier op e-mail gaat hij naar msn ik weet hier ook geen raad meer mee.
het lijkt erwel op er een link zit tussen de corporate versie en msn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan