StandaartGateway werkt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

danebat

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo helpmij leden,

Als ik naar: start > run > cmd ga en ik type ipconfig en ik kopieer de IP van mn gateway, en plak het in mijn browser kan ik NIET verbinding krijgen, ik wil graag een port open zetten maar ik kan mijn gateway niet openen :(

Reden waarom ik een port wil open doen:
Ik heb een programma in VB gemaakt (een webhost waarmee je een eigen http server kan maken) als ik hem aan zet kunnen mijn vrienden er gewoon op, maar als hij draaid op een vriends pc dan kan ik er niet op verbinden maar de rest wel, dit heb ik ook met VB programmas op winsock; ik kan niet verbinden als de server op iemands anders computer staat maar zij wel naar mij, hierdoor moet ik telkens dus een reverse connection maken.
ik zou graag willen weten waardoor dit komt en hoe ik het probleem kan oplossen.
ik wil dus graag voor dit een port open zetten om te kijken of het dan wel werkt, ps kijk ook ff als je weet waarom het niet werkt (misschien hoef ik dan niet een port open te zetten)

Wat gebeurt er als je er in je browser vóór het ip-adres van de standaardgateway zet: http://
(dus dat het zoiets wordt als http://192.168.0.1)?
Tijs.

Ik heb een Modem van upc met draad

Wat Ellasar bedoelt hier is dat je (eerst) eens moet kijken of het werkt als je je pc/laptop bedraad (dus met netwerkkabel) aansluit aan je router.
Ook wijzigingen in de instellingen van je router moet je bedraad doen, om problemen te voorkomen. (Daarbij zijn er ook draadloze routers die het alleen bedraad toestaan dat je toegang krijgt tot de instellingen van de router om aanpassingen te doen).

Tijs.

Wat Ellasar bedoelt hier is dat je (eerst) eens moet kijken of het werkt als je je pc/laptop bedraad (dus met netwerkkabel) aansluit aan je router.
Ook wijzigingen in de instellingen van je router moet je bedraad doen, om problemen te voorkomen. (Daarbij zijn er ook draadloze routers die het alleen bedraad toestaan dat je toegang krijgt tot de instellingen van de router om aanpassingen te doen).

Tijs.

ik snap het niet helemaal, ik heb al een modem met draad??

Je router is geschikt voor draadloos en draadloos verbinden door pc's, als ik het goed begrepen heb.
Om de router te configureren moet je m.b.v. een netwerkkabel vanaf een pc verbinden met de router, dus niet via een draadloze verbinding.

Je provider-modem heeft hier helemaal niets mee te maken.

Tijs.

Je router is geschikt voor draadloos en draadloos verbinden door pc's, als ik het goed begrepen heb.
Om de router te configureren moet je m.b.v. een netwerkkabel vanaf een pc verbinden met de router, dus niet via een draadloze verbinding.

Je provider-modem heeft hier helemaal niets mee te maken.

Tijs.

ik heb ook geen draadloos internet :S

In dat geval is de tip van Ellasar niet van toepassing: Het betreft een bedrade router, geen draadloze. :) (Ellasar schreef dat ook: "Werk je draadloos? Dan eerst een draad gebruiken")

Over je probleem: Zet de router terug naar fabriekswaarden, ontkoppel de router van de providermodem, sluit je pc aan op een van de LAN-poorten van de router en herstart je computer.
Kijk dan opnieuw met ipconfig /all dat je inderdaad een ip-adres van de router gekregen hebt ("DHCP ingeschakeld: Ja", DHCP server staat vermeld en Lease verkregen is ook gemeld).
Kijk dan bij standaardgateway ip-adres, en vul dat in het met http:// ervoor in je browser.

Tijs.

Laatst bewerkt:
DHCP ingeschakeld staat op ja, al zonder dat ik iets heb gedaan.

en mn standartgateway heeft al een IP, ook zonder iets gedaan te hebben, het probleem is gewoon dat hij mn IP niet pakt in mn browser EN dat ik niet (nooit al kon) verbinden met winsock naar iemand anders zijn pc, met games of iets heb ik hier geen last van.
het kan maar egt een kleine kans dat t iets met mn pc te maken heeft, want ik heb nog een pc met precies hetzelfde probleem

Doe precies wat ik in mijn vorige instructie heb gezegd. Stap-voor-stap.

Meld je daarna weer met informatie.

Tijs.

In dat geval is de tip van Ellasar niet van toepassing: Het betreft een bedrade router, geen draadloze. :) (Ellasar schreef dat ook: "Werk je draadloos? Dan eerst een draad gebruiken")

Over je probleem: Zet de router terug naar fabriekswaarden, ontkoppel de router van de providermodem, sluit je pc aan op een van de LAN-poorten van de router en herstart je computer.
Kijk dan opnieuw met ipconfig /all dat je inderdaad een ip-adres van de router gekregen hebt ("DHCP ingeschakeld: Ja", DHCP server staat vermeld en Lease verkregen is ook gemeld).
Kijk dan bij standaardgateway ip-adres, en vul dat in het met http:// ervoor in je browser.

Tijs.

ik heb het gedaan maar nog steeds werkt het niet :S en die DHCP staat op ja maar ik kan nog steeds niet via mn browser toegang krijgen

Ok, ik merk dat je online bent.
Klik even op mijn naam links van deze posting, en kies voor Stuur e-mail naar dnties. Vermeld daarin e-mail adres, telefoonnummer en MSN-naam (als je ook MSN hebt).

Ik zal dan (als je dat ok vindt natuurlijk) even met je meekijken wat er mogelijk aan de hand is.

Tijs.

Ok, ik merk dat je online bent.
Klik even op mijn naam links van deze posting, en kies voor Stuur e-mail naar dnties. Vermeld daarin e-mail adres, telefoonnummer en MSN-naam (als je ook MSN hebt).

Ik zal dan (als je dat ok vindt natuurlijk) even met je meekijken wat er mogelijk aan de hand is.

Tijs.

kan je me niet beter op msn toevoegen en dan via TeamVieweR?

Zoiets ja, maar dan moet ik wel je msn-naam weten... (zie vorige posting)

Tijs.

Zoiets ja, maar dan moet ik wel je msn-naam weten... (zie vorige posting)

Tijs.

voordat ik mn msn geef wou ik nog effe 1 ding zeggen: het viel mij namelijk op dat mn standartgateway niet (het standart) 192.168.1.1 is maar 213.XX.X2X.X

Als ik 1 van die 2 IP's in mn browser navigeer krijg ik ; Verbinding onderbroken, bij bijde IP's

Dat zou kunnen betekenen dat je ipv. de WAN aansluiting van je router een van de LAN aansluitingen van je router hebt aangesloten op het apparaat van de provider.
Je moet echter de WAN aansluiting op het provider-apparaat aansluiten.

Als je mijn procedure gewoon gevolgd had (dus met de router losgekoppeld van het provider-apparaat), dan had je met dat probleem nooit te maken kunnen hebben....

Je ziet dat er nog helemaal geen koppeling met de provider-router is in mijn instructie. Je zult dus wel hier helemaal niets mee gedaan hebben. :confused:

Tijs.

Dat zou kunnen betekenen dat je ipv. de WAN aansluiting van je router een van de LAN aansluitingen van je router hebt aangesloten op het apparaat van de provider.
Je moet echter de WAN aansluiting op het provider-apparaat aansluiten.

Als je mijn procedure gewoon gevolgd had (dus met de router losgekoppeld van het provider-apparaat), dan had je met dat probleem nooit te maken kunnen hebben....

Je ziet dat er nog helemaal geen koppeling met de provider-router is in mijn instructie. Je zult dus wel hier helemaal niets mee gedaan hebben. :confused:

Tijs.

nou ik heb het wel geprobeerd maar waarschijnlijk heb ik t niet goed gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan