Standalone app. kan geen websites openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flabbergasted

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo,

Als ik in een programma met een webbrowser component een website (met WebBrowser1.Navigate("www.google.com") ) wil openen, lukt dit wel in de design omgeving. Open ik het programma als stand alone (.exe) lukt dit niet en krijg ik de volgende melding (Engelse versie):

This program cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet.
The website is encountering problems.
There might be a typing error in the address.

What you can try:
Check your Internet connection. Try visiting another website to make sure you are connected.

Retype the address.

Go back to the previous page.

Er is wel een internet connectie, want bij het gebruik van de functie InternetgetConnectedState geeft het systeem aan dat er verbinding is (via LAN/Netwerk)

Ik gebruik Comodo Firewall en AVG antivirus. Ik heb deze al een keer allebei uitgeschakeld, maar dit hielp ook niet.
Het ligt ook niet aan de versie van VB.NET want het doet zich voor bij VB2003, VB2005, VB2008 en VB2010 (en zelfs VB6).

Weet iemand een oplossing, want mijn ideeën zijn een beetje uitgeput (mogelijk een instelling van Internet Explorer ??)?

Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie input!

gr.

Gebruik je misschien een proxy die niet goed werkt? En werkt internet explorer wel als je het opstart?

Dat het icoontje linksonder aangeeft dat je internet hebt, zegt op zich niet zoveel als je windows Vista hebt. Ik had een computer met Vista erop en het icoontje veranderde alleen als je erop klikte...:confused:

Er zijn ook nog mogelijkheden om andere browsers te implementeren in visual basic, maar dat zal wel wat extra werk zijn. Daar kan je gewoon op googlen. Ik had eens iets gevonden over een AvtiveX browser (geloof ik, is al lang geleden).

Ik hoop dat je hiermee verder komt!
MartinJM

Hallo MartinJM.

Ik gebruik WindowsXP. Internet Explorer (en ook andere browsers) werken zonder problemen.

Wat ik erg vreemd vind is dat als ik het programma run in Design mode, ik alle mogelijke websites kan bereiken, maar niet als ik het als .exe programma opstart.

gr.

Weet je zeker dat je de goede standalone opent? Dat je niet eerst de debug versie bijwerkt en dan vervolgens de release versie opstart?

Eventueel kan je eerst proberen zo de html-code te laden en dan weer te geven (zou verkeerd kunnen gaan bij php pagina's):
[CPP]Dim WClient As New Net.WebClient
WebBrowser.DocumentText = WClient.DownloadString("Adres")[/CPP]
Of je moet toch een andere webbrowser proberen te implementeren...

MartinJM

Ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles weer. heb helaas geen idee waarn het nu heeft gelegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan