_ShaiHulud_
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 aug 2002
Ik heb net een standalone dvdplayer gekocht. Nu heeft deze een scart aansluiting en audio tulp stekkers (rood witte).
Ik heb mijn radio ernaast staan om mijn TV geluid via de radio af te spelen. Ik heb daarom een verbinding gemaakt tussen mijn TV en radio (aux ingang) mbv de tulip stekkers. Op deze manier komt dus ook het geluid van de dvd via scart via tv naar mijn radio.
Niks aan de hand zover. Maar nu heeft mijn dvd player ook een MP3 mogelijkheid. Ik wil daarvoor niet iederekeer mijn tv aanzetten. Mijn radio heeft alleen 1 aux ingang. Kan ik nu de volgende schakeling doen:
DVD -> TV: scart
TV -> Radio: tulip
DVD -> Radio: tulip
let wel de er komt dan een splitter op de aux ingang van mijn radio.
Nu is mijn vraag kan dit ?
Als ik nu een dvd afspeel dan komt het geluid dus vanuit 2 kanten naar mijn radio namelijk via de TV met een omweg (scart) en via de DVD direct (tulip).
Blaas ik hiermee mijn radio op? Vervormt het geluid?
Een heel verhaal met een simpele vraag denk ik
Martijn
Ik heb mijn radio ernaast staan om mijn TV geluid via de radio af te spelen. Ik heb daarom een verbinding gemaakt tussen mijn TV en radio (aux ingang) mbv de tulip stekkers. Op deze manier komt dus ook het geluid van de dvd via scart via tv naar mijn radio.
Niks aan de hand zover. Maar nu heeft mijn dvd player ook een MP3 mogelijkheid. Ik wil daarvoor niet iederekeer mijn tv aanzetten. Mijn radio heeft alleen 1 aux ingang. Kan ik nu de volgende schakeling doen:
DVD -> TV: scart
TV -> Radio: tulip
DVD -> Radio: tulip
let wel de er komt dan een splitter op de aux ingang van mijn radio.
Nu is mijn vraag kan dit ?
Als ik nu een dvd afspeel dan komt het geluid dus vanuit 2 kanten naar mijn radio namelijk via de TV met een omweg (scart) en via de DVD direct (tulip).
Blaas ik hiermee mijn radio op? Vervormt het geluid?
Een heel verhaal met een simpele vraag denk ik

Martijn