standalone dvd recorder weigert dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterbe

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo allemaal.
Wie kan mij helpen?????
Ik heb voor 3 maanden terug een nieuwe sony dvd recorder gekocht omdat mijn philips dvd speler kapot is gegaan. Maar nu kan ik een groot aantal van mijn dvd rw niet meer afspelen wat ik voorheen altijd wel kon. Ik gebruik altijd hetzelfde merk waarvan nu sommige het nog wel doen maar de meeste niet. Ik kan met deze dvd's ook niet met mijn recorder opnemen want ik krijg de melding "can't use".:o

dat probleem komt dus voor als de sesie niet is gesloten.
andere spelers kunen het dan niet lezen maar wel de gene waar die dvd op is gemaakt,
of zelfde model type.

Welk type recorder heb je? mijn recorder (pioneer) kan geen DVD+ beschrijven nl ...
Misschien dat je recorder ook geen DVD+ media kan beschrijven?

In het verleden was ook Sony hét merk wat het meest kieskeurig was in het afspelen van cdr ... de meeste werden niet afgespeeld nl.

Ik heb nu een sony RDR-HX650 dvd recorder.
Ik heb nu ook nog iets anders geconstateerd dat als ik een philips dvd + r gebruik er geen problemen zijn maar als ik een philips dvd + rw gebruik de problemen weer beginnen, (en dit is ook niet altijd want sommige dvd + rw werken wel.
Volgende vraag is deze: hoe meot ik een dvd finaliseren als ik nero recode gebruik. Ik heb dit nl. nooit hoeven doen bij mijn oude dvd speler en ik had nooit problemen en daarbij mijn Blokker dvd speler speelt ook alles af. Je ziet het er zit bijna geen logica in, zoals ik het zie is mijn probleem mijn sony dvd speler.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan