Standard .doc bij het opnieuw opslaan van een document

Status
Niet open voor verdere reacties.

suriman

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Beste mensen,

Dolgraag jullie advies.

Als ik een word-document na het een eerste keer opgeslagen te hebben, opnieuw probeer op te slaan, verschijnt er bij mij standaard de oorspronkelijke naam van het document maar dan altijd vergezeld van de extensie .doc.
Als ik het bestand op deze wijze opsla, wordt het zodanig opgeslagen dat ik het bestand niet meer kan bewerken.
Om dit te voorkomen, moet ik altijd de extensie .doc eerst verwijderen alvorens het document opnieuw op te slaan.
Dit werkt ontzettend frustrerend.
Weet iemand wat hier aan de hand is? Hoe kom ik nou aan die standaard .doc extensie en vooral: wat is de oplossing?

Alvast bedankt,

Groeten,

John.

Eerste vraag: welke Word versie? Tweede vraag: wat staat er ingesteld in de optie <Bestanden opslaan in deze indeling> in de groep <Opslaan>?

Beste Octafish,

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Het gaat om 'Microsoft Office Word 2007'.

Als ik jouw vraag goed heb begrepen, dan staat er onder 'opslaan als', een optie 'Andere indelingen' en als ik die aanklik zie ik ingevuld staan: 'Doc1.docx'
Hopelijk heb ik jouw vraag goed begrepen en kijk ik op de juiste plek.

Groet en dank.

Ik denk dat je nèt verkeerd kijkt; Doc1.docx is de standaardnaam van je document als je nog niks hebt opgeslagen. Overigens geeft deze naam wél aan dat je in het 2007 format werkt en niet in het 2003 format. Maar wat ik bedoelde is: klik op de <Office> knop linksboven, vervolgens op de knop <Opties voor Word> (rechtsonder) en daarna op de optie <Opslaan> in de linker balk. Dan zie je rechts de opties staan waarvan <Bestanden opslaan in deze indeling> dan de optie "Word document (*.docx)" moet laten zien. Eventueel kan je daar ook *.docm gebruiken als je wel eens macro's meestuurt. Maar ik denk dat het bij jou wel goed staat. Kun je een voorbeeldje posten?

Aha...dank voor de aanwijzing.
Ik heb die opgevolgd en het staat er precies zoals jij dat verwachtte. Dat zit dus goed.

Waar wil je een voorbeeld van?

Er is waarschijnlijk wat anders aan de hand, dus het wordt tijd om eens naar zo'n documentje dat je hebt opgeslagen te kijken.

Bekijk bijlage ~$stdocumenttt.doc

Ik zie geen mogelijkheid hier om tekstbestanden mee te sturen en probeer het daarom maar als afbeelding.
Hopelijk komt dit wel over.
Het gaat om een tekstbestand dat op de foutieve wijze is opgeslagen.

Aan het plaatje hebben we niet zoveel, maar de naamgeving van je document wekt de indruk dat we het hier over een tijdelijk bestand hebben, en niet over het eigenlijke document. Elke keer als je een document opent maakt Word ook een tijdelijk bestand aan waarvan de naam met een tilde (~) begint. Dit tijdelijke bestand wordt bij normaal afsluiten van het document weer verwijderd. Het tijdelijke bestand zelf is niet te openen, zoals je al gemerkt hebt. Je zou dus ook een normaal document moeten hebben met deze naam. En dat is degene die je moet meesturen. Dit bestand zou je normaal gesproken zonder meer moeten kunnen verwijderen zonder problemen. Ik zou dat nu nog even niet doen, en hem naar een tijdelijke map verplaatsen.

Je document is bij mij prima te openen en te converteren; nou gebruik ik wel Office 2010 thuis dus dat kan wellicht een oorzaak zijn. Ik zal straks nog even op het werk kijken met 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan