Standard Mode:Fault in MS-DOS Extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

|TREMOR|

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Berichten
11
Ik heb van wat onderdelen computers 1 computer gemaakt. Deze werkte perfect en heb deze aan mijn tante gegeven, zodat ze ook wat meer leert met computers werken. Ik verwachte natuurlijk al computer problemen maar ik weet niet wat er nu is gebeurd.
Nadat ik van alles geprobeerd heb om de computer te repareren heb ik ten einde raad maar haar computer weer geformateert. Alleen nu kwamen de echte problemen. Als ik win98se setup wil opstarten en scandisk (hd was goed volgens scandisk) gedaan heeft krijg ik de volgende melding:
Code:
Standard Mode:Fault in MS-DOS Extender
EC=02B8 CS=0053 IP=2811 AX=2320 BX=0000 CX=FFFF DX=FFFF SI=0083 DI=0F94 BP=4278 DS=004B ES=02C4 SS=004B SP=426E

Standard Mode: Bad Fault in MS-DOS Extender. 
Fault: 000D Stack Dump:02DC 0000 0070
Raw fault frame: EC=02B8 IP=244B CS=0053 FI=3086 SP=00F2 SS=004B

En als ik dan op een toets druk start computer weer opnieuw op :S

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Ik denk dat hier je oplossing staat. Als dat niet werkt, werkt dit misschien wel.
 
Geplaatst door megabit
Ik denk dat hier je oplossing staat. Als dat niet werkt, werkt dit misschien wel.
Zo ver met google kwam ik ook nog wel alleen zou in godsnaam niet weten wat ik moet doen.
 
De oorzaak van het probleem kan dus bijvoorbeeld zijn dat het geheugen niet goed werkt, BIOS verouderd of de harde schijf is niet goed.

Om het geheugen te testen kun je Memtest86 gebruiken. Daar kun je een bootdisc van maken.

Om de harde schijf te testen kun je met een opstartdiskette of de windows cd-rom naar MS-DOS gaan en daar scandisk uit te voeren.

Ik denk dat één van die twee dingen de oorzaak is.
 
Geplaatst door megabit
De oorzaak van het probleem kan dus bijvoorbeeld zijn dat het geheugen niet goed werkt, BIOS verouderd of de harde schijf is niet goed.

Om het geheugen te testen kun je Memtest86 gebruiken. Daar kun je een bootdisc van maken.

Om de harde schijf te testen kun je met een opstartdiskette of de windows cd-rom naar MS-DOS gaan en daar scandisk uit te voeren.

Ik denk dat één van die twee dingen de oorzaak is.
Thx het was idd geheugen probleem. 1 geheugenkaartje was stuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan