standby defect??

• Onderwerp starter Onderwerp starter effa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

effa

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Sind enige tijd gaat mijn xp laptop,bij standby nog geen seconde uit of hij maakt alweer een doorstart. Wie geeft me raad?

Een paar Ideeën om te proberen

Koppel als je dat hebt even alle hardware los die aan de laptop vast zit. Kan zijn dat bij voorbeeld een muis hem weer actief maakt.

Ook kun je even in het BIOS kijken naar de instellingen van de standby stand of je daar nog iets kunnen aanpassen. De beste optie is te kiezen voor S3 als slaapstand in het BIOS.

Check Windows Update voor eventuele updates van XP.

Ga zo door Mike!

aan updates van XP ligt het niet, wel blijkt dat de standby wel weer functioneert als ik de usb stekker van het draadloze keyboard en muis loskoppel! Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?

Wat je kunt proberen volgens Microsoft. Deze oplossing precies andersom lezen dus overal waar je het moet inschakelen zet jij het juist uit.

Check dit ook eens voor het Toetsenbord of deze optie er is.

Oplossing Microsoft.
Standaard is de functie Energiebeheer voor USB-muisapparatuur uitgeschakeld. Deze instelling is anders dan de instelling voor de klassieke PS/2-muis. Als u de optie De computer uit stand-by halen wilt inschakelen, moet u de functie Energiebeheer voor de USB-muis handmatig inschakelen.

Als u de optie De computer uit stand-by halen voor de USB-muis handmatig wilt inschakelen, start u Apparaatbeheer en klikt u met de rechtermuisknop op het stuurprogramma voor de USB-muis. Klik op Eigenschappen en schakel het selectievakje Dit apparaat mag de computer uit stand-by halen in.

lukt mij niet

ik heb geprobeerd bij configuratiescherm, muis, apparaatinstellingen de aanpassing te doen maar kom daar alleen mijn touchpad tegen.
Ik haal de usb stekker er nu steeds maar uit en hij gaat steeds perfect op standby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan