Standby en Slaapstand XP-sp2

• Onderwerp starter Onderwerp starter HvD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HvD

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Na de installatie van Windows XP (met SP2) is een probleem ontstaan. Als ik probeer de computer in de 'standby' of slaapstand te zetten , verschijnt de volgende mededeling:

'Het stuurprogramma voor het standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2 toetsenbord-apparaat is er de oorzaak van dat de computer niet in de modus Stand-by kan worden gezet. Sluit alle toepassingen en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, hebt u mogelijk een bijgewerkte versie van het stuurprogramma nodig'.

Deze melding verschijnt op zowel mijn desktop (een Paradigit-computer) als mijn laptop (een Dell-computer). Beide versies van Windows XP SP2 (NL) zijn onlangs geïnstalleerd en legaal, de laatste updates zijn geïnstalleerd op beide machines. Ik heb ook al geprobeerd de nieuwste stuurprogramma's voor de toetsenborden op beide machines te installeren, maar volgens Windows waren de nieuwste stuurprogramma's reeds aanwezig.

Is er iemand die een dergelijk probleempje ook heeft gehad, maar vooral, heeft iemand een oplossing. Beide machines staan heel de dag aan, en als ze een tijdje niet gebruikt worden is het wel zo handig dat ze vanzelf naar een slaapstand overgaan of op standby komen te staan.

HvD

Gevonden!

Na informatie op de discussie-site van Microsoft was het probleem snel gevonden: De Adobe Type Manager 4.0 kan niet overweg met het energiesysteem van WIndows XP. Na installatie van de (gratis te downloaden) versie 4.1 van Adobe Type Manager werkt alles wel weer naar behoren!

HvD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan