Standby Monitor na 10 minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarza

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo,

Sinds recent springt mijn monitor elke 10 minuten in standby. Dat is als ik films en dergelijke kijk.
Als ik zelf actief ben op de computer doet ie dat niet. Heb de energie instellingen op nooit gezet om te kijken
of het iets zou veranderen, maar helaas heeft dat niet geholpen.

Het blijft constant na 10 minuten inactief te zijn in standby springen. Ik heb verder geen enkele programma geinstalleerd
of veranderd van het ene op het andere moment gebeurde dit. Enige wat ik nu gedaan heb is energie settings aanpassen naar nooit.
Het is zwaar irritant dat terwijl je een film zit te kijken de monitor na 10 minuten in standby springt.

Voor de rest heb ik nergens enige optie gevonden die hier iets aan kan doen.
Heb windows 10 incl de laatste updates en dergelijke.

Hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft, want dit is niet leuk meer.

Alvast erg bedankt voor het meedenken na een oplossing.

* Edit : Verder gaat niks in standby hoelang ik ook wacht behalve monitor. Als ik muis beweeg komt ie weer uit standby en doet ie het gewoon normaal *

Laatst bewerkt:
Staat de schermbeveiliging (screensaver) ook ingesteld?

Schermbeveiliging staat op geen. Dus die staat ook uit. Energy Saver van de monitor zelf staat ook uit.

Bij de geavanceerde energie instellingen heb opties bij Multi-Media instellingen, zo ook bij beeldscherm, hoe staat het daar?

Multimedia :
Wanneer media worden gedeeld : Slaapstand niet inschakelen na een niet-actieve periode
Bij het afspelen van video : Videokwaliteit optimaliseren

Beeldscherm :
Beeldscherm uitschakelen na : Nooit
Adaptieve helderheid inschakelen: Uitschakelen

Staat goed.....

Monitor heeft zelf ook nog andere energie opties naast die "Energy Saver".

Herinstalleer de videokaart drivers om te zien of dat helpt.
Staat in de configuratiesoftware van grafische kaart niets over eneriebeheer?
Welk merk en type is het?

Owh ik denk dat ik het heb opgelost.
Had even verder gezocht op LG en zag dat deze problemen weleens voorkwamen bij bepaalde modellen van LG.

Je moest hem van de stroom halen en de hdmi kabel eruit tijdje wachten en opnieuw aansluiten.
Daarna werkte hij gewoon perfect. Gaat niet meer in standby na 10 minuten. Heb nu net 30 min video gekeken. Ik test het nog even verder met een film.
Als die tijdens de film niet in standby springt is het opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte.
Erg bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan