standby muis..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudthebud

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Mijn Logitech optical (met cord) muis blijft op onwillekeurige momenten in de standby staan. dan reageert ie een aantal seconden niet bij klikken of beweging vd muis( erg irritant tijdens het gamen). hij is ps2 (verdeelstekker) aangesloten, maar onder usb hetzelfde probleem. ook heb ik de juiste driver voor xp al gedownload en in de settings het reactievermogen op max ingesteld.

Iemand enig idee voor een oplossing..?

Rudgr

Waarschijnlijk gebruikt een of ander programma al je processorcapaciteit en reageert je muis daarom even niet.
Druk eens op ctrl/alt/del en kijk of een programma misschien 100 % van je processorcapaciteit gebruikt. Dit gaat alleen in XP overigens.

Het gekke is alleen dat klikken (zowel rechts als links) wel werkt alleen het bewegen van de muis niet. als een programma 100 % van de processorcapaciteit gebruikt zou ie helemaal niet reageren.. toch?

Heb je al gekeken of een programma misschien je capaciteit opsnoept.

Geplaatst door rudthebud
Het gekke is alleen dat klikken (zowel rechts als links) wel werkt alleen het bewegen van de muis niet. als een programma 100 % van de processorcapaciteit gebruikt zou ie helemaal niet reageren.. toch?

Het bewegen van een optische muis om hem uit de 'standby' stand te halen werkt ook niet, immers het 'lampje' is uitgeschakeld en zal dus geen beweging kunnen detecteren, een optische muis krijg je alleen wakker door met de knoppen te klikken of met het wieltje te scrollen.

Ik heb inderdaad geprobeerd met processen op de achtergrond, gekeken of er misschien een prog is dat de capaciteit in gebruik neemt. dit is niet het geval. bij niet actieve systemenprocessen van 99 % blijft ie nog steeds hangen.

Waarbij klikken of scrollen wel reageert maar het bewegen van de muis nog steeds onmogelijk is voor een paar seconden. misschien moet ik de muis gewoon terugruilen bij de winkel? of is dit vaker voorkomend verschijnsel bij logitech?

Kijk eens bij de eigenschappen van je muis, wat daar staat bij standby- of energie-opties en wat voor een instelmogelijkheden je hebt om de tijd waarin de muis op stanby gaat te veranderen.

Wat me ook opgevallen is, is dat de muis bij geen gebruik het optische oog zichzelf af en toe activeert. dan knippert ie ff op... alsof die dan uit standby komt ofzo.

ga de patch ook s proberen..

Staat de ontvanger niet dicht in de buurt van je monitor, boxen of een voedingskabel, ook dat wil nog wel eens problemen geven.

Nee, want het is geen cordless... daar ben ik juist om die reden vanaf gestapt.

Maar heb inmiddels logitech.nl ook ff een mailtje gestuurd. misschien dat zij een oplossing zien. of die muis is niet goed dat kan natuurlijk ook nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan