Standby na aanslag 'O'

Status
Niet open voor verdere reacties.

pacemaker

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Beste,

Na het aanslaan van de letter 'O' en 'o' springt de computer ogenblikkelijk in de Stand-by Modus. Dit probleem heeft zich reeds eerder voorgedaan met deze computer, maar is toen op wonderbaarlijke wijze hersteld, zonder mijn bemoeienis.

Ik heb het idee dat er een probleem is met de toetsenbordinstellingen, temeer omdat wanneer ik de . (punt) beroer, er .+ (punt plus) of +. (plus punt) wordt weergegeven.

Heb echter geen idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn, daar er onlangs geen nieuwe software is geïnstalleerd en er gebruik wordt gemaakt van een geauthentiseerde XP-Pro Versie.

Kan iemand me hiermee uit de brand helpen?

Jordy

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij de landinstellingen in het configuratiescherm, onder talen en details, of de indeling wel Verenigde staten internationaal staat met Nederlands als taal.

Het zou me niet verbazen als het een draadloos toestenbord is, waarvan de batterijen bijna leeg zijn.

misschien vergezocht, maar je weet maar nooit...

rook, drink en eet je boven je toetsenbord? Hou het toetsenbord eens op zijn kop, klop, schud, of gebruik de kruimeldief eens. Als de oplossing van Lange Pier (toetsenbord veranderen) succes had, zou het wel eens zo kunnen zijn dat een kruimeltje in je huidig toetsenbord een minne streek levert.

Toetsenbord van deze computer aangesloten, echter het probleem blijft bestaan. Misschien zit er ergens een contactje los...

pacemaker zei:
Toetsenbord van deze computer aangesloten

Heb je het huidig toetsenbord op een ander pc aangesloten, en slaat dan de andere pc ook op hol??? Bedoel je dat of wat anders???
Indien ja, dan ligt het aan je toetsenbord, schud de kruimels en zo er dan uit, of koop voor enkele euro een nieuw bord. Los contact???? Zoek maar eens uit welk draadje er los zit: een vakman wil hier graag een uurloon tegenover zetten. Koop dan een nieuwe.
Bedoel je wat anders??? Leg het dan aub duidelijker uit.

Je hebt gelijk, ik was tamelijk onduidelijk.

Ik heb het toetsenbord van een volledig goed werkende machine aangesloten op het probleemapparaat. Het probleem blijft toch bestaan. Ik heb het probleemapparaat al open gehad (heb het ding zelf gebouwd) en alles goed gecontroleerd.

Ik heb eerder het idee dat het iets software-matigs is, want voor de rest functioneerd de machine goed. Alleen de O niet gebruiken.

pacemaker zei:
Je hebt gelijk, ik was tamelijk onduidelijk.

Ik heb het toetsenbord van een volledig goed werkende machine aangesloten op het probleemapparaat. Het probleem blijft toch bestaan. Ik heb het probleemapparaat al open gehad (heb het ding zelf gebouwd) en alles goed gecontroleerd.

Ik heb eerder het idee dat het iets software-matigs is, want voor de rest functioneerd de machine goed. Alleen de O niet gebruiken.

methodisch werken. je vermoedt een fout in toetsenbord. sluit een ander toetsenbord aan op je pc, zet de pc uit, start op, en wacht even zodat de pc het nieuwe toetsenbord herkent. Pc aan laten, en bord vervangen levert niets op: de foutmelding blijft bestaan, dus aansluiten, uit en aan
nu schrijf je over een ander toetsenbord aangesloten op probleemapparaat. snap ik niet, je vermoedt toch een probleem met toetsenbord??? Dan eerst een ander toetsenbord op de huidige pc aansluiten, maar ook nu: aansluiten, pc uit en aan. je moet nog niet de fout in de pc zoeken als je nog geen duidelijkheid over het toetsenbord hebt. En moet ik aannemen dat je de pc (het probleemapparaat) zelf geassembleerd hebt?

Ik vermoed dat er inmiddels al wat miscommunicatie is ontstaan. Daarom nog eens voor de duidelijkheid.

Probleem: Stand-by modus na indrukken 'o' op het toetsenbord.
Oplossingen:

1. Alle kabels en kaarten controleren op 'loszitten'. Alles is goed aangesloten. Opnieuw opgestart maar probleem blijft.

2. Landinstelling in het configuratiescherm gecontroleerd. Alles staat zoals het hoort (NL-VS). Probleem blijft.

3. Goed toetsenbord aangesloten op computer. Opnieuw opgestart maar probleem blijft.

Daarom is mijn vermoeden verplaatst van 'iets hardwarematigs' naar 'iets softwarematigs'. Overigens zijn alle Windows-updates gedraaid.

ik ga slapen, maar nog een tip
\
ga via start, alle programmas, bureau accessoires, systeemwerkset naar systeeminfo, je komt dan in een verkennerachtige structuur, klik links op de + en kijk eens rond of je uitroeptekens / waarschuwingen / foutmeldingen vindt.

succes verder

.
.
Hallo

Misschien een vreemde opmerking , maar heb je niet toevallig je sneltoetsen geconfigureerd , om deze handeling te laten verrichten.

Ik zou niet weten hoe, maar ik zou dus ook niet weten waar ik dat kan controleren.

Hoi pacemaker,

Misschien dat je iets meer van je configuratie kunt melden, zoals wat voor merk toetsenbord en muis.

Ik heb niet het vermoeden dat het met een virus, spyware of andere rotzooi te maken heeft, maar misschien dat je een hijackthis log hier kunt plaatsen, om te kijken wat er allemaal op je pc draait.

Suc6

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie respons.

Het probleem is evensnel verdwenen als het is gekomen, zonder dat ik nog andere dingen heb gedaan dan hierboven beschreven.

Hoi pacemaker,

Dit probleem heeft zich reeds eerder voorgedaan met deze computer, maar is toen op wonderbaarlijke wijze hersteld, zonder mijn bemoeienis.

Ik raad je toch aan om eventjes een Hijackthis log hier te plaatsen en je merk toetsenbord en muis.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan