Standby werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vunjo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
50
Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen het 'NTLDR ontbreekt' probleem gehad. Na een hoop gepruts doet windows het weer op één probleem na. De standby functie ontbreekt bij het onderdeel afsluiten. Iemand enig idee hoe ik dit weer functioneel krijg?

Met vriendelijke groet,

Robert
 
Hoe heb je het probleem opgelost? Wellicht kunnen we zo de oorzaak herleiden.

Heb je het echt over standby of over slaapstand?

Staat bij energiebeheer "APM" nog wel aangevinkt (indien aawezig)?

Staan in je bios de opties "suspend to RAM" en "standby" nog enabled?
 
Ik heb het probleem als volgt opgelost. Ik had eerst een nieuwe windows xp installatie op mijn 2e harde schijf geïnstalleerd om op internet te kijken wat het probleem was.
Daar had ik de info gevonden van het maken van een bootdisk en het gebruiken van Bcupdate2.exe.
Toen ik dat wilde proberen had ik het probleem dat de tweede windows installatie schijf C: was geworden waardoor ik als ik de bootdisk gebruikte steeds in de verkeerde windows kwam. Ik heb eerste geprobeerd om de station aanduiding te veranderen, dat lukte niet, vervolgens heb ik de tweede windows installatie verwijderd.
Bij het gebruik van de bootdisk kreeg ik toen een melding 'hal.dll ontbreekt of is beschadigd, installeer opnieuw' Dit bestand heb ik toen van de installatie-cd handmatig naar de windows\system32 map gekopieerd. Hierna kwam ik wel in de goede windows, heb daar Bcupdate2 geprobeerd, mij was niet duidelijk of dat programmaatje nu wat deed of niet.
Na opnieuw opgestart te hebben had ik het probleem dat mijn USB muis en toetsenbord het niet meer deed. Ik heb toen via een USB-PS2 verloopje mijn muis weer aan de praat gekregen. Ergens eerder in dit verhaal heb ik, ik weet alleen niet precies wanneer, een bios instelling veranderd:
"Laat bios de PnP apparaten instellen" naar "laat windows de PnP apparaten instellen". Gezien mijn toetsenbord het niet meer deed kon ik ook niet meer in mijn BIOS komen. Ik heb vervolgens mijn BIOS geupdate(geflasht), denkende dat hij daarmee de default instellingen zou terug zetten. Dit werkte niet, nog steeds geen toetsenbord. Hierna dacht ik als ik nu eens naar een herstelpunt terug ga misschien lost dat het op en dat was ook zo. Alles deed het weer incl. muis en toetsenbord. Behalve de standby. Ik moet nog even vermelden dat de eerste keer dat ik weer in windows kwam hij wel allemaal apparaten en onderdelen opnieuw begon te installeren
 
Bij energie beheer in de bios staat APM enabled
Suspend to ram en stanby zijn geen opties in mijn bios.
In mijn bios staat:
suspend mode S1 & S3
acpi support enabled
acpi 2.0 support yes
 
Ik heb dit probleem weten op te lossen door het stuurprogramma voor ACPI-computer opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan