standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandepeut

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Heb een server draaien op windows xp
Ik log daarin met remote desktop.
Nu zit ik met 1 probleem:
Wanneer ik via remote desktop connect gaat hui automatish terug naar het beginscherm.
Hu is het probleem in het beginscherm gaat hij automatish na bepaalde tijd in standby.
Helaas kan ik dan niet meer inloggen met mijn pc via remote desktop.

helaas kan ik niet overstappen op linux vanwege al de mensen die erop inloggen hebben geen linux kennis en er zitten windows game servers op.

ik kan ook geen vnc programma gebruiken vanwege dat ik dan teveel mensen moet gaan uitleggen hoe dat allemaal werken.

Kortom ik zoek een manier om de standby bij loginscherm weg te halen.

Als ik het goed heb zijn in het loginscherm de instellingen van de administrator actief. Meld dus even aan als administrator en verander de instellingen.
Als ik het mis heb en dit niet helpt probeer dan even met de eigen instellingen.

Persoonlijk maak ik hier ook gebruik van en heb ik dit probleem niet.

Ik heb wel:
1. het welkomstvenster uitgeschakelt
2. een wijziging in het register aangebracht waardoor ik toch nog met meerdere gebruikers zou kunnen aanmelden.
3. een methode gevolgd om het maximum aantal personen die gelijktijdig actief kan zijn op de pc op te trekken naar 3.

Misschien dat een van die drie zaken er tevens voor zorgt dat hij bij mij niet in stand-by gaat. Als het wijzigen van de instellingen niet helpt kan je het dus misschien ook proberen?

kan je mij punt 2 en punt 3 ff uitleggen wat je precies gedaan hebt. dit wil ik namelijk ook nog instellen.

Zo verander je punt 2 (wel eerst het welkomstvenster uitschakelen in het configuratiescherm):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Maak of wijzig: “AllowMultipleTSSessions” naar DWORD value: 1.

punt 3 heb ik bereikt met deze procedure

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan